2010. október. 29. 13:48 MTI Utolsó frissítés: 2010. október. 29. 13:50 Itthon

Megújul a Budapest–Veresegyház–Vác vasútvonal

Folynak az előkészületek a Budapest-Veresegyház-Vác elővárosi vasútvonal és a hozzá tartozó kiszolgáló infrastruktúra fejlesztésére - közölte a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt (NIF) pénteken.

A közlemény szerint a tervezett beruházás során korszerűsítik a Rákospalota-Újpest–Veresegyház–Vác vasútvonalat, így a vasúti pályát, a felsővezetéket, a biztosítóberendezést és a távközlési rendszert. A jelenlegi óránként 60 kilométeres sebességet egyes szakaszokon 80–100 kilométerre növelik, aminek nyomán a menetidő Budapest és Vác között mintegy 20 perccel csökken. Több helyen második vágány létesül. 

Az utasforgalmi helyeken korszerű, a járművek padlószintjével megegyező magasságú peronok épülnek. Az utasforgalmi létesítmények akadálymentesek lesznek és több nagy forgalmat lebonyolító, balesetveszélyes szintbeli közúti-vasúti kereszteződés helyett különszintű keresztezéseket alakítanak ki. Több vasútállomáson P+R parkoló, kerékpártároló, valamint új autóbuszmegálló lesz. A vonalon közlekedő vonatokon naponta átlagosan 52 személyvonaton 11-12 ezer utas utazik.

A közlemény szerint a megvalósíthatósági tanulmány, illetve az örökségvédelmi és környezeti hatásvizsgálatok egy része elkészült, más részük előkészületben, illetve folyamatban van. Az engedélyezési tervek készítése zajlik. A tervezést a VITECO Kft. és a FŐMTERV Zrt. alkotta konzorcium végzi, a tendertervek jóváhagyásának határideje 2012. április második fele. 

A beruházás előkészítési munkálatai más projektekkel együtt folynak, amelyekre a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretén belül összesen mintegy bruttó 4,8 milliárd forint áll rendelkezésre. Ennek 15 százaléka magyar forrás, 85 százalékát pedig az európai strukturális alapokból finanszírozzák.

Hirdetés
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.