2010. október. 22. 19:39 MTI Utolsó frissítés: 2010. október. 22. 19:38 Itthon

Iszapömlés: határérték alatt a légszennyezettség a katasztrófa körzetében

Nem haladja meg az egészségügyi határértéket a légszennyezettség az iszapkatasztrófa térségében - közölte a Veszprém Megyei Védelmi Bizottság péntek este a közép-dunántúli környezetvédelmi felügyelőség legutóbbi 24 órás mérésének egyesített adatai alapján.

A légszennyezettségi érték Devecserben köbméterenként 39,2, Ajkán 20,7, Apácatornán 11,3 mikrogramm. A közlemény szerint ezek jóval a határérték alatt vannak, az ugyanis 50 mikrogramm/köbméter. A további mérési eredményekről - köztük a kolontári értékekről - a megyei védelmi bizottság ezúttal nem adott tájékoztatást.

A Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség az érintett területen és annak meghatározott körzetében összesen 12 helyszínen folyamatosan méri a légszennyezettséget.

Az ÁNTSZ korábbi közlése szerint a szálló por mértéke október 7. és 16. között Devecser több területén, valamint Somlóvásárhelyen átlépte az egészségügyi határértéket, de nem érte el a tájékoztatási küszöbértéket, amikor már a lakosság figyelmét fel kell hívni arra, hogy fokozottan figyeljenek a gyerekek és idősek porterhelésére. A levegő portelítettsége miatt - mint azt október 10-én közölték - kötelezővé tették a porálarc és a védőszemüveg viselését.

Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság október 16-án magyar és európai uniós szakértői adatok alapján már arról számolt be, hogy a térségben a szálló por koncentrációja nem haladja meg az egészségügyi határértéket.

Nagy Anna kormányszóvivő csütörtökön Devecserben úgy fogalmazott: a levegő Budapesten az egészségre ártalmasabb a szmog miatt, mint a két hete vörösiszappal elöntött Devecserben és Kolontáron.

Hirdetés
hvg360 Dobszay János 2025. április. 17. 19:30

Új biciklis forradalom Magyarországon: az e-bringák megnyitották az utat az idősebbek előtt

Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen szó munkába járásról vagy szabadidős programról. Az elektromos bringák terjedésével már az életkor sem (akkora) akadály, ami a kerékpárhasználók korösszetételén is meglátszik. Budapesten egyszerre van „autósüldözés” és elégtelen infrastruktúra, közben az a cél, hogy a következő öt évben robbanásszerűen növekedjen a biciklivel járók aránya.