Papcsák is megszavazta a fonódó villamos tanulmányt
Fővárosi képviselőként Papcsák Ferenc is megszavazta a budai fonódó villamosközlekedés megvalósíthatósági tanulmányának költségvetését – így kommentálta a Főpolgármesteri Hivatal, hogy a Magyar Nemzet csütörtöki számában – pontosan meg nem nevezett forrásra hivatkozva – azt írta, a 244 milliós megvalósíthatósági tanulmány ügyében is feljelentést tett az elszámoltatási kormánybiztos.
A napilap szerint a betűnként ötezer forintba kerülő szerződést három évvel ezelőtt a Demszky Gábor vezette főváros rendelte meg, de a számlát végül a Balogh Zsolt megbízott vezérigazgató által irányított BKV fizette ki 2008-ban.
A Főpolgármesteri Hivatal az MTI-hez eljuttatott közleményében ezzel kapcsolatban felidézte Papcsák Ferenc február 23-i sajtótájékoztatóját, amelyen a politikus azt közölte: újabb BKV-tanulmányok miatt tesz várhatóan feljelentést a fővárosi Fidesz. A képviselő akkor arra hívta fel a figyelmet, hogy az egyik tanulmány minden egyes betűje ötezer forintba került, egy oldala pedig több mint 1,1 millió forintba. E tanulmány a budai fonódó villamosközlekedés megvalósíthatóságáról készült.
A Főpolgármesteri Hivatal csütörtökön ugyanúgy válaszolt a Magyar Nemzetben megjelentekre, mint Papcsák Ferenc február 23-i tájékoztatójára, ugyanis – mint írták – akkori kommünikéjüket változtatás nélkül fenntartják.
Ebben az áll, a hivatal félrevezetőnek tartja, hogy a Fidesz egy megvalósíthatósági tanulmány oldalankénti, illetve betűnkénti átlagárát számítja ki. Kifejtették: 2009. október 12-én több közlekedésfejlesztési projekt – köztük a tervezett villamosfejlesztések – megvalósíthatósági tanulmányainak összesen hatmilliárd forintos költségvetését az ellenzéki frakció is megszavazta, „hiszen akkor még tisztában volt vele, hogy ezek a tanulmányok az adott fejlesztésnek elválaszthatatlan, integráns részei”.
Mint írták, megvalósíthatósági tanulmány nélkül nem valósulhat meg semmilyen komolyabb állami vagy önkormányzati beruházás, és nem nyerhető el egyetlen eurónyi uniós támogatás sem.
Az adott beruházást előkészítő pénzügyi, jogi, műszaki szakértők, mérnökirodák nem kizárólag a tanulmányban leírtakért kapják díjazásukat, hanem a sok száz vagy sok ezer munkaórányi mérnöki, jogi és pénzügyi tervezésért, azaz az adott beruházás szakmai megalapozásáért - hangsúlyozták.
A hivatal tájékoztatása szerint a tanulmányok – a pályázati szabályok szerint – mellékletek nélkül nem lehetnek hosszabbak száz oldalnál, ezért félrevezetőnek tartják a tanulmány oldalankénti vagy betűnkénti átlagárát kiszámítani, hiszen az elvégzett munkának ennél jóval nagyobb a dokumentációja. A mellékletek terjedelme gyakran meghaladja az ezer oldalt – tették hozzá.