2010. július. 21. 18:54 HVG Utolsó frissítés: 2010. július. 21. 18:48 Itthon

Tarlós állást ajánl Demszky Gábornak

Egy állásajánlata már biztosan lesz Demszky Gábornak az októberi önkormányzati választások után, tudta meg a HVG: a metróbiztosi posztot szánja neki Tarlós István, a Fidesz főpolgármester-jelöltje. A dolgok jelenlegi állása szerint a metróvonal még Zuglóig sem fog elérni.

A Tarlós István által Demszky Gábornak szánt ajánlat nem nagyvonalú gesztus, inkább fenyegetőzés. Mert bár Tarlós úton-útfélen hangsúlyozza a metró melletti elkötelezettségét, győzelme esetén a legelső dolga lenne, hogy felülvizsgálja az építkezés pénzügyi hátterét, azaz Demszkytől részletes elszámolást várna. „Mérlegelni kell, hogy a metróépítésre szánt források más módon nem hasznosulhatnának-e jobban a közlekedésfejlesztésben” – ezzel a metrópártiak számára korántsem megnyugtató mondattal igyekezett cáfolni a múlt héten a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium azt a híresztelést, amely szerint a kormány elállna a Dél-Buda-Rákospalota metróvonal második szakaszának megépítésétől.

Mindez erősíti azt a gyanút, hogy a dolgok jelenlegi állása szerint a metróvonal nemhogy Rákospalotáig, de még Zuglóig sem fog elérni. Az úgynevezett második szakasz támogatásáról mindenesetre nemhogy az EU, de még a magyar kormány sem dön-tött, s vannak, akik elérkezettnek látják az időt, hogy újult erővel lobbizzanak a metró Budaörs irányába történő mielőbbi továbbviteléről. A viták hátteréről és az egyes csoportok érveiről bővebben a most megjelenő HVG-ben olvashatnak.

Fellángolt a régi vita a zuglói kivezetés szükségességét illetően is. „Az uniós költséghatékonysági elvárások normáinak jobban megfelelne, ha a Bosnyák tér helyett a budaörsi virágpiacig menne tovább a 4-es metró, ami 80 milliárd forintból kivitelezhető” – jelezte a XI. kerület preferenciáit a HVG-nek Lakos Imre fővárosi képviselő, Újbuda alpolgármestere, aki szerint az M1-es és M7-es autópályák felől a fővárosra zúduló forgalom csillapítását jobban szolgálná ez a variáció. Bár az eredetileg harmadik szakaszként emlegetett 2,1 kilométeres meghosszabbítás engedélyezési eljárása még el sem kezdődött, Lakos szerint az első ütem eddigi csúszása miatt volna elegendő idő az újratervezésre. Hiszen a legújabb verzió szerint is legkorábban 2013 végén lehet metróval utazni az Etele tértől a Keletiig.

Hirdetés