2010. január. 06. 08:03 hvg.hu Utolsó frissítés: 2010. január. 06. 10:16 Itthon

Még mindig késnek a BKV-buszok

A kora reggeli 25-ről szerda 8 órára 16-ra csökkent azon BKV-buszvonalak száma, ahol késésekre kell számítani - közölte a BKV; a legtöbb viszonylaton 10-15 percet késnek a buszok, de van, ahol csak óránként közlekednek a járatok.

A 7-es buszok (7, 7E, 173, 173E) továbbra is jelentős késésekkel közlekednek, a gyorsjáratok pedig a szokásos 3-4 perc helyett 7-18 percenként követik egymást. A 9-es buszok 7 helyett 12, a 112-es 7 helyett 30, a 94E 30 helyett 60 percenként jár. A 23E és 85E járatok 8 óráig nem indultak el, és a reggeli órákban nem fognak közlekedni.

Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője azt mondta: fél 6-kor elérte a 230-at a ki nem adott vagy késve kiadott buszok száma. A legkevesebb busz szerdán is a kelenföldi buszgarázsból indult el - tette hozzá.

A BKV kedden azt közölte: "szuperkontrollcsoportot" hoznak létre a közlekedési káosz mihamarabbi és minél hatékonyabb felszámolására. Feladatuk az autóbuszok műszaki állapotának vizsgálata a forgalomba álláskor és a garázsba visszaállás idején. Ettől az intézkedéstől az indokolatlan szolgálatfelvétel-megtagadások és az esetleges rongálások csökkenését várják.

A szakszervezet szerint a BKV vezetése által megbízott "szuperkontrollcsoport" is igazolta szerda reggel, hogy nem álhibák vannak a buszoknál és nincs indokolatlan szolgálatfelvétel-megtagadás. Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője elmondta: több esetben a buszgarázsban dolgozók forgalomba küldtek volna olyan buszt, amely műszaki hibás volt, de a kontrollcsoport visszaküldte a járművet a garázsba. Szerinte ezzel bebizonyosodott az is, hogy nincsenek indokolatlan szolgálatfelvétel-megtagadások és rongálások sem. Állítása szerint volt olyan garázs, ahol elfogyott az ablakmosó folyadék a járművekben, és több olyan buszt is forgalomba akartak küldeni, amelyben nem működött az utastérfűtés, de a kontrollcsoport szakemberei visszatartották ezeket a járműveket.
 
A BKV a "szuperkontrollcsoport" működésének tapasztalatairól az MTI-nek csak délutánra ígért tájékoztatást.
 

Hirdetés
hvg360 Ballai Vince 2024. december. 23. 17:30

150 millió légy egy csapásra – indul az első hazai lárvagyár, amelyről Áder János is szuperlatívuszokban beszél

Euró tízmillókból épült fel Magyarország első lárvafarmja, ahol légylárvák milliárdjainak segítségével állítanak elő prémium minőségű fehérjét szerves melléktermékekből. Ki fogja felvásárolni tonnaszám a lárvákat? Mitől fenntarthatóbb a rovarfehérje a hagyományosnál? Mit keres egy híresen rovarfób ország exállamfője a lárvagyár átadóján? Egyáltalán, hogyan hizlalják a takarmánylárvát? Ez a gyáravatás más volt, mint a többi.