2009. december. 13. 08:21 hvg.hu Utolsó frissítés: 2009. december. 13. 08:23 Itthon

Kürtszóval búcsúzott az utolsó komlói vonat

Villogó lámpákkal és hosszú kürtszóval indult, így búcsúzott az utazóközönségtől az utolsó, Komló-Godisa-Sásd vonalon közlekedő személyvonat a komlói vasútállomáson szombaton.


Egy átlagos hétköznapon mindössze néhány utast szállító BZ-motorvonat ezúttal zsúfolásig megtelt, s a peronon állva is mintegy százan voltak tanúi végső startjának. A jármű elejére koszorút erősítettek, oldalára pedig fehér krétával azt írták: "Az utolsó vonat. Fájó szívvel búcsúzunk."

A járat beindítását a bányászat fellendülése tette szükségessé, az első vonat 1896-ban tette meg a Komló és Sásd közötti 27 kilométeres távolságot. Mivel a bányászat jelentős számú munkaerőt igényelt, s a kitermelt szenet, követ is el kellett szállítani, a vonalon egykor naponta tíz vonatpár is közlekedett. Ez mára hatra csökkent, s azokat sem sikerült kihasználni.

 

Hirdetés
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.