2009. december. 13. 08:21 hvg.hu Utolsó frissítés: 2009. december. 13. 08:23 Itthon

Kürtszóval búcsúzott az utolsó komlói vonat

Villogó lámpákkal és hosszú kürtszóval indult, így búcsúzott az utazóközönségtől az utolsó, Komló-Godisa-Sásd vonalon közlekedő személyvonat a komlói vasútállomáson szombaton.


Egy átlagos hétköznapon mindössze néhány utast szállító BZ-motorvonat ezúttal zsúfolásig megtelt, s a peronon állva is mintegy százan voltak tanúi végső startjának. A jármű elejére koszorút erősítettek, oldalára pedig fehér krétával azt írták: "Az utolsó vonat. Fájó szívvel búcsúzunk."

A járat beindítását a bányászat fellendülése tette szükségessé, az első vonat 1896-ban tette meg a Komló és Sásd közötti 27 kilométeres távolságot. Mivel a bányászat jelentős számú munkaerőt igényelt, s a kitermelt szenet, követ is el kellett szállítani, a vonalon egykor naponta tíz vonatpár is közlekedett. Ez mára hatra csökkent, s azokat sem sikerült kihasználni.

 

Hirdetés
Itthon Bábel Vilmos 2024. november. 28. 17:21

A Tiszának rengeteg pénzre van szüksége

Magyar Péteréknek milliárdok kellenének a 2026-os kampányra, ha tartani akarják a lépést riválisaikkal. A szükséges pénzt csak adományokból tudják összeszedni, az államtól nem fognak kapni. A magyar elit nagy része az államtól függ, és nem fog oldalt váltani, ha nem biztosak abban, hogy nemsokára másnál lesz a kasszakulcs. Magyarék feladata: jó befektetésnek kell látszani. Szombaton jön ki a párt friss átláthatósági jelentése, és kiderül, hogy az elmúlt hónapokban ez mennyire sikerült nekik.