2009. november. 04. 15:12 hvg.hu Utolsó frissítés: 2009. november. 04. 17:15 Itthon

32 helyett 29 és fél szakaszon szünetel a vonatközlekedés

A kormány meghozta a végső döntést a MÁV egyes vonalszakaszainak bezárásáról - jelentette be Szollár Domokos kormányszóvivő a kabinet szerdai ülését követően.

Szollár Domokos elmondta: a tervezett 32 helyett "29 és fél szakaszon" szünetel a vonatközlekedés, az érintett vonalakon buszok járnak majd. A tájékoztatásban "fél" vonalként megjelölt a Zirc és Veszprém közötti pályaszakasz, ahol - a turisztikai szempontokat is figyelembe véve - a hétvégén járnak majd a vonatok.

A kormány döntése értelmében három vonalon - Karád-Siófok, Nyíregyháza-Nyírbátor és Nyíregyháza-Vásárosnamény - megmarad a vasúti közlekedés. Az MTI kérdésére megjegyezte: az, hogy 32 vagy 33 vasútvonallal számolnak, attól függ, hogy a Körösharsány-Vésztő vonalat - amely 2 régión is átmegy - egynek vagy kettőnek veszik.

Szollár Domokos úgy fogalmazott: olyan döntést hozott a kormány, amely figyelembe vette az érdekképviseletek véleményét és álláspontját is. A szóvivő kiemelte, hogy az átalakítás nem jár létszámleépítéssel, átcsoportosítják a dolgozókat. Erről már zajlanak az egyeztetések.

Kérdésre válaszolva kitért arra, a kabinet ebben a ciklusban nem tervez létszámcsökkentést a közösségi közlekedésre vonatkozóan. Az MTI kérdésére elmondta: a közlekedési tárca honlapján már olvasható a jövő évi vasúti menetrend és a vasúti személyszállítási megrendelésből kimaradó viszonylatok autóbuszos többletjáratainak frissített összefoglaló táblázata.

Hirdetés
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.