2009. augusztus. 26. 08:39 MTI Utolsó frissítés: 2009. augusztus. 26. 08:39 Itthon

271 millióért javíttatott utas- és vezetőüléseket a BKV

Az eredetileg kalkulált összegnél csaknem 80 millió forinttal többet kér a munkájáért az autóbusz-, HÉV-, metró-, valamint villamosjárművek 12 ezer darab utas- és vezetőülésének javítására kiírt pályázat nyertese, a Nast Kft. - írta a szerdai Népszava.

A költségeket eredetileg 196 millió forintra becsülték, ám a nyertes Nast Kft. 271 millió forintot kér a munkák ellenértékeként. Az első látásra is szembeötlő különbség sokakat meglepett - olvasható a cikkben. "Furcsállom a cégvezetés döntését, mivel a műszaki javításra sokkal nagyobb szükség lenne" - reagált a hírre a Népszava megkeresésére Nemes Gábor, a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezetei Szövetségének alelnöke. Nemes elmondta, a járműveken szövettel és műbőrrel húzott ülések vannak, s ezek hamar tönkremennek, ám ő mégis úgy látja, sokkal fontosabb "lyukakat" is be lehetett volna tömni ezzel az összeggel, tekintve, hogy szerinte a forgalomban lévő buszok negyede szinte naponta meghibásodik.

A Népszava lapzártáig nem kapta meg a BKV állásfoglalását az ügyben, a nyertes Nast Kft. képviselője azonban a lapnak úgy fogalmazott: "minden alapot nélkülöző feltételezés", hogy a BKV csaknem ötvenszázalékos áremelést fogadott volna el. A korábban becsült összeg és a pályázatban szereplő 271 millió közötti különbség szerinte abból adódik, hogy számos Volvo típusú buszülés javítási és szállítási értékére nem volt adata a BKV-nak, amikor az előszámításokat végezték, így ezek kimaradtak a kalkulációból. Továbbá olyan járművek sem kerültek bele a kalkulációba, amelyek akkor még garanciálisak voltak - tette hozzá a kft. illetékese.

Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.