Tizenkét BKV-busz akadt fenn a repedésvizsgálaton
Tizenkét IK-435 típusú csuklós autóbusz akadt fenn a BKV soron kívüli repedésvizsgálatán, a járműveket a javítás idejére kivonták a forgalomból - közölték a vizsgálat eredményét ismerő források
A keddre virradóra befejeződött vizsgálatok a Széchenyi Egyetem által kidolgozott szempontrendszer iránymutatásai alapján történtek. A 435-ös Ikarusokat azért kellett soron kívüli vizsgálatnak alávetni, mert az egyik járműnek a hétvégén eltört a váza a cinkotai buszgarázsban, mielőtt forgalomba állt volna. A BKV 171 ilyen busszal rendelkezik.
A BKV közölte: buszaik átlagéletkora közel 16 év, a buszpark legöregebb tagja egy 24 éves Ikarus, a legfiatalabbak pedig a 2004 és 2006 között beszerzett Volvók.
A társaság mintegy 1400 autóbusszal rendelkezik, ezek közül naponta - menetrendtől függően - 1044-1181 járművet állít forgalomba. Jelenleg az iskolai szünet miatt nem hiányzik autóbusz, bár az igényeket csak tartalékbuszokkal tudják teljesíteni. Év közben azonban nem tudják tartani a paraméterkönyvben szereplő menetrendet, nem tud elegendő buszt forgalomba adni. Ezt a problémát a cég közlése szerint orvosolni fogják a június végén beszerzett belga Van Hool csuklós autóbuszok.
A BKV kiemelte: a problémát a tartalékok hiánya, illetve a villamosok, metrók nem tervezhető autóbuszos pótlásának biztosítása okozza, erre jelenleg nincs teljes kapacitás. Előfordulhatnak olyan napok, amikor előre nem látott műszaki okok miatt egy-egy jármű hiányzik a forgalomból, ezek pótlásáról azonban azonnal gondoskodnak.
Kitért arra, hogy évente a "gurulóköltségeken" kívül mintegy 4 milliárd forintot költenek a buszpark fenntartására, a karbantartóhelyek műszaki színvonala azonban a 30-40 évvel ezelőtti műszaki igényeket tükrözi, ennek ellenére a rendszeres és az ad hoc karbantartások szorosan vett műszaki követelményei megfelelnek az elvárásoknak.
Rámutatott arra, hogy a legtöbb busz túlfutott, ezer jármű már "csereérett". Az Ikarus 200-as sorozatból 734 jármű fut az utakon, ezek mind felújításra szorulnak, de az öregedő Ikarus 400-as, alacsonypadlós sorozatú buszokból is 390 fut, ezek is cserére szorulnak.
A buszpark fiatalítására a cég a Fővárosi Közgyűlés - mint tulajdonos - döntése értelmében 1,05 milliárd forintot költhet, ezt a pénzt még 2008-ban szavazták meg a BKV-nak.