2009. június. 09. 16:18 MTI Utolsó frissítés: 2009. június. 09. 16:17 Itthon

Elakadt a 4-es metró fúrópajzsa a Duna alatt

Elakadt a 4-es metró déli alagútfúró pajzsa a Duna alatt, mert az eddigitől eltérő szerkezetű agyag beleragadt a pajzs marótárcsájába - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság.

Hasonló gondok miatt már többször le kellett állítani rövid időre a fúrópajzsot, mert a folyamatosan változó talajviszonyokhoz kell igazítani a marótárcsát - olvasható a közleményben.
   
Mivel a Duna alatt fokozott a veszély, ezért tárcsát mintegy fél méterre visszahúzzák és keszonnyomás alatt megtisztítják, majd átállítják. A szakemberek azt remélik, hogy szerdán elkezdődhet a tisztítás és a hét végére végeznek a munkálatokkal. Az átmeneti leállás miatt a korábban előre jelzett ütemterv tartható marad – írták.
   
A déli pajzs május 18-án indult el a Duna alá és múlt péntekig mintegy 190 métert tett meg a 300 méterből. Amint átér a déli alagútfúró pajzs a pesti oldalra, északi párja is elindulhat a Szent Gellért térről.
   
A DBR korábbi közlése szerint az alagútépítési munkák a budai oldalon teljesen befejeződtek. A pesti oldal építéséhez a pajzskiszolgáló berendezés Kelenföldről fokozatosan áttelepül a Szent Gellért térre. 

Hirdetés
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.