2009. május. 20. 09:46 MTI Utolsó frissítés: 2009. május. 20. 09:48 Itthon

Talajcsúszás a kőröshegyi völgyhídnál

Megcsúszott a földrézsű az M7-es autópálya kőröshegyi völgyhíd melletti, bálványosi csomópontjának minkét lehajtóján, amely azonban sem a közlekedésbiztonságot, sem az út minőségét nem veszélyezteti - mondta el a hídmester, valamint a garanciát vállaló kivitelező cég igazgatója.

Hanák Tímea, a kőröshegyi völgyhíd hídmestere elmondta, a nagy esőzések valószínűleg rétegvíz mozgást okoztak, ez vezetett még februárban az M7-es autópálya bálványosi le- és felhajtóján is a földrézsűk részleges megcsúszásához. A garanciát vállaló Hídépítő Zrt. alvállalkozói megkezdték a javítási munkákat, és részben elszállították már a megcsúszott földet. A földcsúszás mértéke nem jelentős, nem veszélyezteti a közlekedést.

Orosz Károly, a Hídépítő Zrt. híd- és mélyépítő igazgatója, az adott M7-es autópálya-szakasz építésének volt projektigazgatója leszögezte: garanciális javítás mindig több is akad egy ilyen nagy beruházásnál, amiért a cége természetesen helytáll. A bálványosi leágazóknál megcsúszott rézsűk javításához szükség van geotechnikus szakértő bevonására, majd a javasolt technológia Állami Autópálya Kezelő általi jóváhagyására. A hibát, amely nem okoz semmiféle fennakadást a közlekedésben, és az út minőségét sem veszélyezteti, várhatóan egy hónapon belül kijavítják.

Hirdetés
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.