Levegő Munkacsoport: tisztességtelen a fuvarozók támogatása
Nehezen megmagyarázható és tisztességtelen az a többlettámogatás, amelyet a közúti fuvarozók az üzemanyagár többszöri csökkenése után is kapnak a kormánytól. Az így keletkezett 9 milliárd forint tömegközlekedésre fordítását javasolja a pénzügyminiszternek a Levegő Munkacsoport.
A Levegő Munkacsoport MTI-hez eljuttatott közleménye kiemeli, hogy a fuvarozók idén májusban literenként 10 forintos csökkentést kértek a gázolaj jövedéki adójából, azóta viszont már 16 forinttal csökkent a gázolaj ára.
Mivel az Európai Bizottság nem járult hozzá az adócsökkentéshez, a fuvarozóknak más kedvezményeket adott a kormány. Ezeknek a visszavonására levélben kéri Veres János pénzügyminisztert a Levegő Munkacsoport elnöke. Lukács András azt javasolja a tárca vezetőjének, hogy az így megtakarított mintegy 9 milliárd forintot a tömegközlekedés támogatására fordítsa.
A kedvezmények megadása egyébként is tisztességtelen volt a gazdaság, illetve a társadalom többi szereplőivel szemben - állítja a levélíró - hiszen ők semmiféle hasonló ellentételezést nem kaptak, sőt, a fuvarozóknak nyújtandó kedvezményeket ők kell, hogy megfizessék. Még inkább tisztességtelen és a kormány részéről nehezen megmagyarázható lenne, ha még a "kiváltó ok" elmúltával is folytatódna a közúti fuvarozók többlettámogatása az egész társadalom rovására.
"Egyúttal ismételten kérem pénzügyminiszter urat, kezdeményezze, hogy a közúti teherfuvarozók teljes egészében fizessék meg az általuk okozott összes kárt, illetve költséget. Különösen sürgetőnek tartjuk a nehéz tehergépjárművek kilométer-arányos úthasználati díjának a bevezetését minden útvonalon. Ez felel meg a piacgazdaság, a társadalmi igazságosság, a jogállamiság és a környezetvédelem követelményeinek" - fejeződik be a Levegő Munkacsoport elnökének levele.