2008. április. 19. 10:25 MTI Utolsó frissítés: 2008. április. 19. 13:59 Itthon

A BKV sorsáról tárgyal a főváros és a kormány

A BKV finanszírozásáról kezd tárgyalásokat ma a főváros és a kormány, a megbeszélésen a főpolgármester az állami támogatás növelését vagy a cégre háruló adók és járulékok csökkentését fogja javasolni.

A főváros hajlandó az általa nyújtott támogatás értékét a kormányzatéval azonos szorzó alapján megemelni, ha a kormány is ezt teszi - közölte újságírókkal Demszky Gábor főpolgármester annak a tanácskozásnak a szünetében, amelyet a pénzügyi, a gazdasági és közlekedési, valamint az önkormányzati és területfejlesztési tárca államtitkárainak, a főváros és a BKV Zrt. vezetőinek részvételével tartanak a BKV finanszírozásáról szombaton Budapesten.

Jelenleg a főváros évente 10 milliárd forint tőkepótló támogatást, a kormány pedig 21 milliárd forint fogyasztói árkiegészítést ad a BKV-nak.    
  
Demszky Gábor pénteken, a BKV-szakszervezetek által bejelentett sztrájk napján sajtótájékoztatón hangsúlyozta, hogy Budapest a saját zsebéből már nem tud több pénzt adni a BKV-nak, csak ha máshonnan, például az oktatástól, az egészségügytől vagy a szociális szférától von el. 
   
Közlése szerint tavaly a Budapesten keletkezett 450 milliárd forint személyi jövedelemadónak kevesebb mint egy százalékán osztozkodhattak a fővárosi önkormányzatok, az állami újraelosztás igen nagy mértéke miatt. A főpolgármester a MÁV által élvezett kedvezményeket sürgette a BKV részére is, például a gázolaj jövedéki adójának visszaigényelhetőségét és a 10 százalékkal olcsóbb áramvásárlási lehetőséget. 


Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.