Szombattól folytatódik a 2-es metró felújítása
Június 9-től augusztus 19-ig zajlanak a 2-es metró forgalomkorlátozással járó idei felújítási munkálatai. Emiatt autóbuszok szállítják majd az utasokat, az első négy hétben az Örs vezér tere és a Blaha Lujza tér, a második ütemben pedig az Örs vezér tere és a Deák tér között.
A naponta 400 ezer utast szállító, 30 éves 2-es metró 43 milliárd forintos felújítása után, műszakilag teljesen megújult pálya, modern állomások, a jövő év második felétől pedig új metrókocsik várják az utazni vágyókat - mondta Demszky Gábor főpolgármester.
Demszky Gábor a közlekedőktől türelmet és megértést kért a felszíni pótlóbuszokkal való utazás idejére. Kifejezte reményét, hogy úgy, mint a korábbi években, most sem növekszik meg az utazási idő. Antal Attila BKV-vezérigazgató hozzátette, hogy 8-10 perccel lesz majd hosszabb a metrópótló-buszokkal való utazás ideje.
A főpolgármester tájékoztatása szerint a most felújításra váró Stadionok és a Pillangó utcai megállóban lift is épül a mozgásukban korlátozott emberek számára. Az Örs vezér téren egy új állomásépületet is megépítenek. A rekonstrukció kiterjed a vágányokra, a szigetelésre, az áramellátásra és a biztosító-berendezésekre is.
Az első négy hétben a Déli pályaudvar és a Keleti pályaudvar között lehet majd utazni 2-es metróval. A felszínen az Örs vezér tere és a Blaha Lujza tér között járnak a pótlóbuszok. A második szakaszban a Déli pályaudvar és a Deák tér között közlekedik majd a metró. A felszíni pótlóbuszok pedig az Örs vezér tere és a Deák tér között járnak.
Kérdésekre Molnár Gábor, a felújításért felelős BKV-vezető elmondta, hogy 2008-2009-ben még tízmilliárd forint körüli felújítási munkálatokat végeznek a 2-es metró vonalán. A 43 milliárd forintos rekonstrukció keretében idén 11 milliárdot költenek a szükséges korszerűsítésekre. Forgalomkorlátozásra azonban a következő két év munkálatai során már nem lesz szükség.
Demszky Gábor hozzátette, hogy a következő két évben azért kellenek további munkálatok, hogy az új metrókocsi-szerelvény üzembe helyezése kapcsán "ne legyen Combino-probléma". A főpolgármester kitért arra is, hogy a 2-es metróhoz EIB-hitelből 32 milliárd forintért veszik a 22 új metrókocsit. A 100 méter hosszú, ötkocsis, légkondicionált metrószerelvények egyszerre 1.023 utast tudnak szállítani - jegyezte meg. A 4-es metróhoz is 15 hasonló metrókocsit vásárolnak, illetve 7 kocsit opcióval, akkor vásárolnak, "ha meghosszabbítják a metrót".
Kérdésekre Demszky Gábor elmondta azt is, hogy az európai uniós szabályozás szerint jelenleg új vonalakat kell ahhoz építeni, hogy az unió a járművek beszerzéséhez is pénzt adjon. Az 1-es és a 3-as villamos meghosszabbításánál az új szerelvényekre is ad majd pénzt az EU. Az uniós városok szövetségével együtt pedig lobbiznak azért, hogy a meglévő kötöttpályás hálózat rekonstrukcióját is támogassa az EU - tette hozzá.