Idén is folytatódik a 2-es metró felújítása
Idén három állomást újítanak fel a 2-es metró vonalán, ezzel befejeződik az utasforgalom korlátozásával járó metrófelújítás - mondta Molnár Gábor főmérnök, a felújítás projektvezetője.
A BKV Zrt. sajtótájékoztatóját abból az alkalomból tartották, hogy március 4-én befejeződtek a még tavalyról maradt - és a hétvégi metrópótlással járó - felújítási munkálatok. A 2006 nyarán végzett metrófelújítást két szakaszban - tavaly ősszel és idén év elején - folytatni kellett, mert a Deák téri állomás körzetében nem lehetett elvégezni a felújítási munkákat a nyári, tíz hetes lezárás alatt. Ez az állomás ugyanis a kapcsolódó részeivel, üzemi tereivel, gépészeti berendezéseivel kétszer akkora, mint egy átlagos állomás.
Minden munkát el tudtak végezni határidőre: mintegy 600 méteren vágányépítési munkát végeztek, az alagút-vizek elvezetésére 400 méter hosszban épült vízszivárgó, emellett szigetelési munkákat végeztek és kicseréltek egy kitérőt is - tette hozzá.
2007-ben lesz az utolsó olyan része a 2-es metró felújításának, amely érinti az utasforgalmat - a metrófelújítást június 8-tól augusztus 19-ig végzik. Az első ütemben a Déli pályaudvar és a Keleti pályaudvar között közlekedik a metró, az Örs vezér tere és a Keleti pályaudvar között pótlóbuszok szállítják az utasokat június 8-tól július 6-ig - mondta.
A második szakaszban, július 7-től augusztus 19-ig a Deák Ferenc tér és az Örs vezér tere között pótolják buszokkal a metrót. Az idei felújításnál megszépül a Stadionok, a Pillangó utca és az Örs vezér tere állomás, és vágány-felújítási munkákat is végeznek majd. Az állomások átépítése mellett szigetelési munkákat is végeznek majd, valamint megújulnak többek között az áramellátó berendezések.
A Stadionnál a Hungária körúti kijáratnak új, üvegből készült előteret alakítanak ki, a Pillangó utcánál liftet építenek. Újdonság lesz, hogy befedik a peronokat: a Pillangó utcánál íves peronlezárás lesz, az Örs vezér tere állomáson szintén íves üvegfelülettel zárják le a peronok feletti részt, amely egészen az aluljáróig vezet majd. Idén a Fehér úti járműtelepet is átépítik, és felkészítik a várhatóan két éven belül megérkező új metrószerelvények fogadására.
A kelet-nyugati metró felújításának összköltsége 43 milliárd forint, az idei munkálatok 11 milliárd forintba kerülnek. Jelenleg hat pályázó van versenyben, a győztessel a BKV tervei szerint májusban kötnek szerződést.
Molnár Gábor egy kérdésre válaszolva elmondta: a tavalyi állomások felújítása azért került többe, mint a tavalyelőtti, mert a Deák téri állomás a kapcsolódó részeivel, üzemi tereivel, gépészeti berendezéseivel kétszer akkora, mint egy átlagos állomás. Emellett a Moszkva téri és a Déli pályaudvari megálló a többi állomásnál műszakilag sokkal rosszabb állapotban volt.