2007. május. 02. 14:32 MTI Utolsó frissítés: 2007. május. 02. 14:32 Itthon

Új mérési rendszer a köztéri reklámok hatékonyságára

Új mérési rendszert dolgozott ki a Magyar Közterületi Reklám Szövetség (MKRSZ) a köztéri reklámok hatékonyságának mérésére - közölte a szövetség.

Az Egységes Közterületi Információs Rendszer (EKIR) egyenként, műszeres mérés alapján veszi számba a legkülönbözőbb paramétereket. Műszerekkel vizsgálják egyebek között a láthatóságot, a megvilágítást, a távolságot, összesen 40 paramétert.
   
A rendszer másik alappillére az utazási szokásokból létrehozott adatbázis. A két értékből egy képlet alapján képzik a tábla értékére utaló 1 és 100 közé eső pontszámot. A listaáras adatok szerint a múlt évben 540,78 milliárd forintot költöttek reklámokra, 7,2 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.

A TNS Media Intelligence Kft. adatai szerint a reklámköltségből továbbra is a legnagyobb arányban a televízió és a sajtó részesül, de mindkét médiatípusban csak a piaci átlag alatt, öt százalékos volt a listaáras bevétel növekedés. A rádió-reklámokra 16 százalékkal, a köztéri reklámokra 21 és a beltéri (indoor) médiumokban 22 százalékkal, az interneten pedig 70 százalékkal költöttek többet a 2005. évinél. A teljes reklámtortából a köztéri reklámok 10-11 százalékkal részesednek.
 
Hirdetés
hvg360 Rácz Gergő 2025. január. 15. 13:00

Világmegváltásból a pusztulat felé kanyarodik el az üzleti világ

A következő elnöki ciklus az Egyesült Államokban jelentős változásokat ígér politikai és a gazdasági világban egyaránt. Donald Trump lehengerlő győzelmére már most ugranak a cégek, joggal remélvén, hogy mostantól nem kell drága és macerás környezetvédelmi és szociális inkluzivitási kérdésekkel foglalkozni, hanem Trump filozófiájával összhangban a profitmaximalizálásra koncentrálhatnak.