2007. május. 02. 14:32
MTI
Utolsó frissítés: 2007. május. 02. 14:32
Itthon
Új mérési rendszer a köztéri reklámok hatékonyságára
Új mérési rendszert dolgozott ki a Magyar Közterületi Reklám Szövetség (MKRSZ) a köztéri reklámok hatékonyságának mérésére - közölte a szövetség.
Az Egységes Közterületi Információs Rendszer (EKIR) egyenként, műszeres mérés alapján veszi számba a legkülönbözőbb paramétereket. Műszerekkel vizsgálják egyebek között a láthatóságot, a megvilágítást, a távolságot, összesen 40 paramétert.
A rendszer másik alappillére az utazási szokásokból létrehozott adatbázis. A két értékből egy képlet alapján képzik a tábla értékére utaló 1 és 100 közé eső pontszámot. A listaáras adatok szerint a múlt évben 540,78 milliárd forintot költöttek reklámokra, 7,2 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.
A TNS Media Intelligence Kft. adatai szerint a reklámköltségből továbbra is a legnagyobb arányban a televízió és a sajtó részesül, de mindkét médiatípusban csak a piaci átlag alatt, öt százalékos volt a listaáras bevétel növekedés. A rádió-reklámokra 16 százalékkal, a köztéri reklámokra 21 és a beltéri (indoor) médiumokban 22 százalékkal, az interneten pedig 70 százalékkal költöttek többet a 2005. évinél. A teljes reklámtortából a köztéri reklámok 10-11 százalékkal részesednek.
A rendszer másik alappillére az utazási szokásokból létrehozott adatbázis. A két értékből egy képlet alapján képzik a tábla értékére utaló 1 és 100 közé eső pontszámot. A listaáras adatok szerint a múlt évben 540,78 milliárd forintot költöttek reklámokra, 7,2 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.
A TNS Media Intelligence Kft. adatai szerint a reklámköltségből továbbra is a legnagyobb arányban a televízió és a sajtó részesül, de mindkét médiatípusban csak a piaci átlag alatt, öt százalékos volt a listaáras bevétel növekedés. A rádió-reklámokra 16 százalékkal, a köztéri reklámokra 21 és a beltéri (indoor) médiumokban 22 százalékkal, az interneten pedig 70 százalékkal költöttek többet a 2005. évinél. A teljes reklámtortából a köztéri reklámok 10-11 százalékkal részesednek.
Itthon
HavariaPress
2007. április. 20. 12:08
Húszmilliós bírság megtévesztő Opel-reklámokért
Gazdaság
MTI
2007. április. 12. 18:48
Rekordsebességgel nő az online reklámpiac
Gazdaság
MTI
2007. április. 23. 14:36