2007. január. 06. 14:15 MTI Utolsó frissítés: 2007. január. 06. 13:52 Itthon

Felgyorsítja a főváros a 4-es metró építését

A 4-es metró építésével összefüggő kérdésekről a jövő hét első felében egyeztet Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes a beruházóval, a kivitelezőkkel és a tervezőkkel - tudta meg az MTI városházi forrásokból.

Hagyó Miklós az értesülést megerősítve szombaton elmondta, hogy január végéig teljesen áttekintik a 4-es metróval összefüggő kérdéseket. A jogi, a pénzügyi, a kivitelezési és a finanszírozási ügyek mellett megvizsgálják a beruházást bonyolító struktúrát és annak hatékonyságát is.

A szocialista politikus leszögezte, alapvető cél, hogy határidőre átadhassák a két szakaszban megépülő 4-es metrót. Ehhez elengedhetetlen a beruházás irányításában meglévő párhuzamosságok megszüntetése - tette hozzá. Példaként említette, hogy a városházán eddig a főpolgármesternél, a városüzemeltetési helyettesnél, a főjegyzőnél és a szakügyosztályon foglalkoztak a 4-es metróval. A jövőben csak egy helyütt, a héten kinevezett metróbiztosnál koncentrálódnak az információk - jegyezte meg.

A főpolgármester-helyettes szólt arról, hogy a január 15-i héten személyesen is részt vesz a helyszínek bejárásán, a pontos tájékozódás érdekében a már zajló munkálatok minden állomását felkeresik.

Január 31-ig elkészül az az intézkedési terv, amely felelősök és határidők megjelölésével rögzíti a metróépítés megvalósításának munkafolyamatait a 2009., illetve 2010. december végi határidőig bezárólag.

Az intézkedési terv foglalkozik majd a 4-es metró projektiroda helyzetével, szerepével, illetve a beruházás finanszírozásával is. Ez utóbbi kapcsán Hagyó Miklós elmondta, hogy a 350 milliárd forintos projektet jelenleg 79 százalékban az állam, 21 százalékban a fővárosi önkormányzat finanszírozza, jórészt hitelből. Közölte, hogy Becker László metróbiztos már tárgyalt Brüsszelben a finanszírozás átalakításáról. Eszerint az állam és az önkormányzat mellett az EU Kohéziós Alapja is bekapcsolódna a metró-finanszírozásba. Erre azért is szükség van, mivel jelenleg az EU az állomások felszíni rendezését nem finanszírozza, illetve, mert a 60-70 milliárd forintra becsült felszíni rendezési költségeket a projekt büdzséje nem tartalmazza.

Hirdetés
Itthon Bábel Vilmos 2024. november. 28. 17:21

A Tiszának rengeteg pénzre van szüksége

Magyar Péteréknek milliárdok kellenének a 2026-os kampányra, ha tartani akarják a lépést riválisaikkal. A szükséges pénzt csak adományokból tudják összeszedni, az államtól nem fognak kapni. A magyar elit nagy része az államtól függ, és nem fog oldalt váltani, ha nem biztosak abban, hogy nemsokára másnál lesz a kasszakulcs. Magyarék feladata: jó befektetésnek kell látszani. Szombaton jön ki a párt friss átláthatósági jelentése, és kiderül, hogy az elmúlt hónapokban ez mennyire sikerült nekik.