2006. november. 22. 18:29
MTI
Utolsó frissítés: 2006. november. 22. 18:28
Itthon
Hónapokat csúszik a 4-es metró fúrásának kezdete
Újabb hónapokat csúszik a 4-es metró alagútfúrásának megkezdése, ami legkorábban jövő tavasszal várható, ez is csak akkor, ha nem változik a metróépítés jelenlegi finanszírozási módja - közölték kormánypárti politikusok szerdán.
Tájékoztatásuk szerint a napokban Vajda Pál ex főpolgármester-helyettes szervezésében egy megbeszélést zajlott a Városházán, ahol Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes jelölt tájékozódott a közlekedési ügyekről. A találkozón elhangzott, hogy eredetileg már szeptemberben indult volna az alagút fúrása, aminek dátuma fokozatosan az év végére tolódott. Az alagútfúrást végző hajtásláncot, ami a fúrópajzsot követi, jelenleg nem is tudnák indulási elhelyezni, mivel nem készült el az indítóakna Kelenföldön.
Gulyás László, a BKV 4-es metró projektigazgatója megerősítette, hogy ezen a városházi megbeszélésen szó esett a 4-es metró alagútfúrása kezdési idejének csúszásáról. A szakember szerint a késés ellenére a fúrást végző Banco konzorcium jelenleg még tartani tudja a 2008 őszi határidőt, az alagútfúrás befejezését.
Gulyás László közölte, hogy az indítóakna azért nem épülhetett meg az előírt időben, mert az adott területet nem tudták megvenni egy magántulajdonostól. A hivatalos értékbecslésnél ugyanis csaknem hússzor nagyobb összeget, több száz millió forintot kért a tulajdonos néhány száz négyzetméteres ingatlanért. Emiatt az eredeti helytől mintegy 50 méterrel távolabb épül meg az indítóakna márciusig.
Az igazgató részletek kifejtése nélkül elmondta azt is, hogy a fővárosi önkormányzat vezetésével találtak olyan megoldást is, amellyel akkor sem csúszna a metróépítés első szakaszának 2009 december végi befejezési határideje, ha módosulna a beruházás finanszírozása. A kormány ugyanis fontolgatja azt, hogy az EIB-vel kötött finanszírozást az EU kohéziós alapjainak forrásaival váltja fel. Az igazgató szólt arról is, hogy jelenleg Budán a kelenföldi kivételével, már minden metróállomás építése megkezdődött.
Gulyás László, a BKV 4-es metró projektigazgatója megerősítette, hogy ezen a városházi megbeszélésen szó esett a 4-es metró alagútfúrása kezdési idejének csúszásáról. A szakember szerint a késés ellenére a fúrást végző Banco konzorcium jelenleg még tartani tudja a 2008 őszi határidőt, az alagútfúrás befejezését.
Gulyás László közölte, hogy az indítóakna azért nem épülhetett meg az előírt időben, mert az adott területet nem tudták megvenni egy magántulajdonostól. A hivatalos értékbecslésnél ugyanis csaknem hússzor nagyobb összeget, több száz millió forintot kért a tulajdonos néhány száz négyzetméteres ingatlanért. Emiatt az eredeti helytől mintegy 50 méterrel távolabb épül meg az indítóakna márciusig.
Az igazgató részletek kifejtése nélkül elmondta azt is, hogy a fővárosi önkormányzat vezetésével találtak olyan megoldást is, amellyel akkor sem csúszna a metróépítés első szakaszának 2009 december végi befejezési határideje, ha módosulna a beruházás finanszírozása. A kormány ugyanis fontolgatja azt, hogy az EIB-vel kötött finanszírozást az EU kohéziós alapjainak forrásaival váltja fel. Az igazgató szólt arról is, hogy jelenleg Budán a kelenföldi kivételével, már minden metróállomás építése megkezdődött.
Itthon
MTI
2006. augusztus. 27. 14:55
Hétfőtől villamospótló buszok közlekednek a 4-es metró miatt
Gazdaság
2006. október. 15. 12:05
Négyes metró: a Fővám téri botrány
Választás 2006
MTI
2006. szeptember. 28. 15:38
Megnyílt a 4-es metró tájékoztatási központja
Itthon
MTI
2006. augusztus. 18. 13:14