2006. december. 07. 11:25 MTI Utolsó frissítés: 2006. december. 07. 11:24 Itthon

Pillérek közé úsztatták az új Duna-híd mederhídját

Az 53,6 milliárd forintos költséggel épülő dunaújvárosi Duna-híd 307,8 méter hosszú mederhídját nyolc bárkán már a beúsztatták a pillérek közé; a szerkezetet szombaton „teszik helyre”.

A dunavecsei parton összeszerelt összességében kilencezer tonna súlyú, kosárfülű hidat két nap alatt, nyolc uszályon keresztbe fordították a folyón, a pillérekhez úsztatták és kikötötték - mondta Szalay Tibor, az átkelő építését irányító főmérnök.

Tájékoztatása szerint ez a művelet volt a hídépítés egyik legnagyobb mérnöki kihívást jelentő feladata. Elvégzése igazi bravúr volt, hiszen hasonló súlyú és nagyságú szerkezetet folyami körülmények között még a világon sehol sem úsztattak a helyére.

A munkálatok idejére hajózási zárlatot rendeltek el a Duna érintett szakaszán, azt csütörtökön 10 órakor feloldották - mondta a főmérnök.

A hídépítés következő műveleteihez szükség van azokra az emelőszerkezetekre, technikákra, amelyekkel a dunavecsei szerelőjármon dolgoztak, ezért csütörtökön és pénteken azokat szerelik le és úsztatják a pillérekhez. Várhatóan szombaton délután eresztik a helyére a most még a bárkákon tartott mederhidat.

A következő hónapokban megtörténik a végső betonozás, az útpályák kiépítésére, az épületgépészeti szerelésekre, festésre, s várhatóan június végére készül el a jobb-és baloldali ártéri híddal együtt mintegy 1700 méter hosszú átkelő.

A dunaújvárosi Duna-híd az M8-as autópálya részeként épül. Kivitelezését a Vegyépszer és a Hídépítő Zrt. által létrehozott DunaÚj-Híd konzorcium végzi. A munkálatokon folyamatosan száz-kétszáz szakember dolgozik.

Hirdetés