2006. augusztus. 14. 14:38
MTI
Utolsó frissítés: 2006. augusztus. 14. 14:50
Itthon
A VEKE keményen támadja a BKV-t a vezetékhibák miatt
Ugyan a nagykörúti felsővezeték-rendszer meghibásodásairól szóló jelentés nem nevezi a BKV Zrt.-t felelősnek, a társaságot súlyos mulasztások terhelik - jelentette ki Vitézy Dávid, a VEKE (Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület) szóvivője.
hvg.hu-interjú Vitézy Dáviddal |
A VEKE ma már rendszeresen beleszól a közlekedésfejlesztési tervekbe, szakmai véleményére odafigyelnek a politikusok. Minderről Vitézy Dávidot, a szervezet közlekedésfejlesztési munkacsoportjának vezetőjét, egyben szóvivőjét kérdeztük. A szóvivő „civilben” harmadéves közgazdasági egyetemi hallgató. Az interjú itt olvasható! |
A VEKE azt javasolja, hogy a bizonyíthatóan vétkes fő- és alvállalkozót három évre zárják ki a budapesti tömegközlekedési beruházásokból. Emellett azt is javasolják, hogy a BKV strukturális és működési rendjét alakítsák át, és a nagyobb volumenű beruházásokat vonják el a társaságtól.
A szervezet szerint kétségbe vonható a BKV menedzsmentjének "jóhiszeműsége" és a cég további vezetésére való alkalmassága is.
A problémák eredendő oka a rosszul szervezett felújítás volt - mondta Vitézy. A szóvivő kérdésként vetette fel, hogyan tarthatott hét hétig a felújítás, ha a tervező előre jelezte, hogy ennyi idő ehhez nem elég.
A vizsgálati jelentés kimondja, hogy a műszaki átvétel "csak szemrevételezéssel történt meg", az alvállalkozó kivitelezői nyilatkozata pedig "nincs összhangban a ténylegesen tapasztalható, és méréssel, vizsgálattal igazolható műszaki állapottal".
A VEKE álláspontja szerint a műszaki átvétel során tetten érhető a beruházó gondatlansága, figyelembe véve, hogy a közlekedési társaság nagy létszámú beruházási szakembert alkalmaz - mondta Vitézy.
A BKV felelősségére utaló megállapításokközé tartoznak a VEKE szerint azok a mulasztások is, amelyek a Margít-hídon történt oszlopkidőlésekhez vezettek. Vitézy Dávid ismertette: a jelentés egyértelműen leírja, hogy a terhelés elviseléséhez minimálisan szükséges 6 mm-es falvastagság helyett több esetben az 1-2 mm-es falvastagság volt jellemző.
Vitézy úgy fogalmazott: március 20-án "vagy nem történt meg próbaterhelés, vagy ha megtörtént, akkor olyan komoly hibát vétettek, hogy a terhelés még a felét sem érte el annak, mint a valós, későbbi felsővezeték-terhelés", mivel az oszlop már akkor kidőlt volna.
"A BKV, és személy szerint Aba Botond vezérigazgató több alkalommal vezette félre a nyilvánosságot, és ezt nem mi mondjuk, hanem a vizsgálati jelentés tényei támasztják alá" - fogalmazott Vitézy Dávid.
Itthon
MTI
2006. július. 15. 18:04
Kedden indulhat újra a villamosforgalom a Margit hídon
Itthon
MTI
2006. július. 17. 16:09
BKV: nem elég a két oszlopcsere a Margit hídon
Itthon
MTI
2006. augusztus. 10. 15:13
Tarlós kérdései Demszkyhez: BKV, útlezárások, költségvetés
Vélemény
2006. július. 03. 12:26
"A négyes metró torzszülött"
Itthon
MTI
2006. július. 31. 16:35
Demszky kivonatja a BKV-val a Combinókat
Itthon
MTI
2006. augusztus. 08. 16:29