Átadták az M0-ás új szakaszát
Először az EU történetében, éppen a magyar szándékok alapján alsóbbrendű utakat is lehet európai pénzből felújítani és építeni – idézte fel Gyurcsány Ferenc a brüsszeli megállapodást a körgyűrű és a Vecsést, Üllőt elkerülő új útszakasz átadásán.
Ez az autópálya-átadás szól arról is, hogy a Ferihegyi repülőtér végre bekapcsolódik az európai gyorsforgalmi úthálózatba. Magyarországról, Közép-Magyarországról, Budapest környékéről, az itt lévő dinamizmusról szólhat a következő pár évtized az unióban – emelte ki Gyurcsány. Ez az ország csak olyan módon lesz egyenrangú résztvevője az európai együttműködésnek, ha az itt élő emberek épp úgy élhetnek a hétköznapjaikban, olyan fejlettségben, mint bárki más Bajorországban, Stájerországban, Toscanában, vagy valahol Wales-ben. Erről szól Európa – szögezte le a miniszterelnök.
Szilágyi András, a Nemzeti Autópálya Rt. vezérigazgatója elmondta: a két útszakasz összesen 46 milliárd forintból valósult meg. Az M0-ás körgyűrű új, 13 kilométeres szakasza az M5-ös utat köti össze a 4-es úttal. Felülete a legkorszerűbb technológiával, bazaltbeton burkolattal készült, amelyen nagy terhelés esetén sem alakul ki balesetveszélyes nyomvályú.
Egyúttal átadták a majdani M4-es autópálya 12 kilométeres, a Ferihegyi repülőtér és Üllő közötti szakaszát, amely Vecsést és Üllőt elkerülve a 4. számú főúthoz vezet. A 2x2 sávos, 10 kilométer hosszú út utolsó két kilométerén 2x1 sávos főúti szakaszon közlekedhetnek az autósok.