Leállt egy vonat a Csalagútban, százakat szállítottak át a tenger alatt
Műszaki hiba miatt több száz utast kellett átszállítani egy másik vonatra hétfőn a Nagy-Britanniát Franciaországgal összekötő tengeralatti vasúti alagútban. A Csatorna-alagút forgalmában jelentősek a fennakadások.
A műszaki hiba akkor történt, amikor egy Le Shuttle-szerelvény haladt át az alagúton. A vonat, amely Folkestone-ból indult, már 11 kilométert megtett Franciaország felé a 48 kilométeres alagútban, amikor áramellátási problémák miatt leállt. Az alagutat üzemeltető Eurotunnel társaság előzetes tájékoztatása szerint valószínűleg a vonat áramszedője leszakította a felsővezetéket.
A szerelvényen 382 személy utazott; őket félórás várakozás után leszállították, és a karbantartó járművek közlekedésére kialakított, de evakuálásra is használható középső alagútba vezették át. Az ellenirányú főalagútban Franciaországból küldtek értük egy mentesítő szerelvényt, amely átvitte őket a francia partra, de járműveik egyelőre az alagútban rekedt vonaton maradtak.
A forgalom a szabadon maradt alagútban folytatódott, de komoly késésekkel. A Eurotunnel rendkívüli helyzetekre kidolgozott menetrendje alapján a szerelvények 90 percig az egyik, majd 90 percig a másik irányban haladhatnak ebben az alagútban.
A Eurotunnel utastájékoztató szolgálata szerint hétfőn este a Le Shuttle-szerelvényekkel átkelni kívánó autósoknak a brit terminálon négy órát, a francia oldalon három órát kellett várakozniuk.
A személyszállító Eurostar expresszeket üzemeltető társaság is jelentős késésekről számolt be, és azt kérte utasaitól, hogy ha nem feltétlenül szükséges, hétfőn ne utazzanak. A cég felajánlotta, hogy a hétfőre szóló menetjegyeket a következő négy hónapra ingyen átcseréli.
A súlyos üzemzavar hatással lehet a Tour de France kerékpáros körversenyre is, amelynek angliai szakasza éppen hétfőn zárult Londonban, és csapatok buszai és szállítójárművei a Le Shuttle-vonatokon keltek volna át Franciaországba, ahol kedden kezdődik a verseny negyedik szakasza.
Az utóbbi években ez a legkomolyabb fennakadás a Csatorna-alagútban.
Legutóbb 2009 rendkívül hideg decemberében történt hasonló; akkor egymás után hat Eurostar-szerelvény romlott el és rekedt órákra az alagútpár London felé tartó ágában, összesen 2500 utassal. A későbbi vizsgálat megállapítása szerint a szupervonatok elektronikai berendezéseit a fagyos, havas külső időjárás és a Csatorna-alagút meleg, párás levegője közti különbség, valamint a szerelvények által beszívott, az alagútban olvadni kezdő hó tette tönkre.