A pekingi repülőtér 3-as termináljának utasai néhány napja jelezték, hogy a felszálló pálya betonján és a 2,8 milliárd...
A pekingi repülőtér 3-as termináljának utasai néhány napja jelezték, hogy a felszálló pálya betonján és a 2,8 milliárd dollárnak megfelelő költséggel épült létesítmény más pontjain az épület fehér és sárga tetőzetének darabjait sodorja a szél.
Az incidens a repülőtér közleménye szerint nem okozott fennakadást a légi kikötő forgalmában - viszont azonnal vitát váltott ki. A beruházásban közreműködő egyik mérnök úgy nyilatkozott, hogy nem a terminál tervezői hibáztak, a tető darabjai csak azért válhattak le, mert vagy az anyag minősége, vagy a szerelés nem volt megfelelő.
Idén másodszor fordult elő, hogy a szél megrongálta a három éve átadott terminált. A pekingi repülőteret 2010-ben 74 millió utas vette igénybe, és ezzel a második helyen áll a világon az atlantai Hartsfield-Jackson nemzetközi repülőtér után, amelyet 89 millió utas használt.
A pekingi repülőtér 3-as számú terminálja egyike azoknak a nagy létesítményeknek, amelyeket a 2008-as pekingi olimpiára rendelt meg a kínai kormány, tervezője a brit Norman Foster sztárépítész volt. Az ő hongkongi irodája eddig nem válaszolt az esettel kapcsolatban küldött e-mailre.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.