A Közvágóhídnál űrállomásnak is beillő helyszínen lehet majd átszállni.
Három új megállóhely és egyes szakaszokon két új vágány épül a Déli körvasút fejlesztése során Kelenföld és Ferencváros között. Ha elkészül a beruházás, ezen a részen 10-15 percenként járhatnak majd a vonatok – írja a Magyar Építők.
A lap szerint így az érdi, a budaörsi és a környező budai, vagy akár a kelet-pesti agglomerációból érkezők átszállás nélkül érhetik el Budafokot, Kelenföldet és az újbudai egyetemeket, de könnyebb lesz megközelíteni a Soroksári utat és a Népligetet is.
Légkondicionált HÉV szerelvények jönnek, hatmilliárd jut a Lánchídra
Már nagy nemzetközi építész irodák is bejelentkeztek a Dél-Pest, Csepel és Dél-Buda közé tervezett hídra. A nyomvonal elkerülné az összes sűrűn lakott területet, ez lenne előnye és hátránya is.
A fejlesztéstől azt várják, hogy a vasút versenyképesebbé váljon, így Budapest jelentős közúti forgalomtól és ennek révén légszennyezéstől mentesüljön.
A beruházás során épülő három új megállóhely, az újbudai Nádorkert, az új metrókapcsolatot létrehozó Népliget és a Közvágóhíd közül ez utóbbi a leglátványosabb:
A Magyar Építők szerint „a megállóhely gerincét a Soroksári út felett átívelő két grandiózus, elegáns alsópályás ívhíd adja. A főtartókat kiegészítő, a peronok tengelyéből indított íves tartórendszer meghatározza a peron arculatát, a hídszerkezetek léptékét pedig a szerkezettel integrált feszített ponyvafedés lendületes formái emelik ki.”
A cikkből kiderül, hogy az utascsarnok szolgáltatásai a Soroksári út nyugati, Duna felőli oldalán összpontosulnak, ahonnan liftekkel és mozgólépcsőkkel lehet kijutni a két, középen kialakítandó peronra.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.