Több mint százezer munkába siető embert érint a Váci úti irodaházak mentén tegnap kezdődött metrófelújítás. Számíthatnak-e díjkedvezményre az ottani bérlők?
Elvileg csak 10-15 perccel hosszabb menetidőre kell számítaniuk a tömegközlekedéssel vagy autóval útnak indulóknak a Váci úti irodafolyosó mentén, ami még nem jelenti azt, hogy ellehetetlenül az irodaházak elérése – írta a Világgazdaság.
A bérbeadók egyelőre nem is élnek egyedi kedvezményekkel az esetleges kellemetlenségek kompenzálására, de Tuza Rita, a JLL nemzetközi ingatlanpiaci tanácsadó cég kutatási vezetője szerint ebben a helyzetben sokat tehet a munkáltató, például a rugalmas munkaidő bevezetésével.
A felújítás előreláthatóan csupán egy évig tart a Váci úton, ami nem elégséges ahhoz, hogy a bérlők alkupozícióját erősítse. Számukra nem is a metrófelújítás, hanem a 2018 második félévétől egymás után piacra lépő új irodaházak közötti árverseny hozhat érzékelhető változást a bérleti díjakban – jellemezte a helyzetet Borbély Gábor, a CBRE elemzési vezetője.
Szerinte a metrófelújítással érintett irodaházakban működő cégek körében a következő pár hónapban derül ki, hogy komoly szempontként felmerülhet-e az, hogy a munkálatok a teljes nyomvonalon 2020-ig tartanak. Az irodapiacon a három-öt éves bérleti szerződések dominálnak.
Az irodában dolgozók kétharmadának, a 30 év alattiak 77 százalékának nagyon fontos munkahelyük jó megközelíthetősége és a tömegközlekedés. Ha a metrófelújítás a munkába járást megnehezíti, akkor az hatással lehet a munkatársak hangulatára és teljesítményére is – mondta a lapnak Kalmár Zoltán, az Iroda.hu irodakereső portál vezetője.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.