2013. november. 21. 14:17 hvg.hu Utolsó frissítés: 2013. november. 21. 14:59 Ingatlan

Robbanás előtt a budapesti bevásárlóutcák

Van még fejlődési potenciál a budapesti bevásárlóutcák kínálatában – áll a Jones Lang LaSalle Budapest High Street Overview című jelentésében.

A három fő budapesti bevásárlóutca 220 üzlethelyiséget kínál, átlagosan 9,5 százalékos kihasználatlansággal, a közép-kelet európai régió legversenyképesebb bérleti díjaival – négyzetméterenként 60-90 euró a havi ár. A kiskereskedelmi kínálat viszonylag homogén (tömeg, prémium és luxus) és különböző vásárlói réteget céloznak meg. A luxus kereskedelmi márkák az Andrássy úton helyezkednek el, a Váci utca és a Vörösmarty tér inkább a tömegcikkeket és szuvenírtermékeket kínálja. A Fashion Street üzleteiben a prémiumkategóriás márkákat találhatjuk meg. Ennek az elkülönülésnek az eredményeként a bevásárlóutcák nem egymás konkurensei, hiszen különböző a kínálatuk. 

Az elmúlt 5-8 évben számos új márka nyitott üzletet Magyarországon (a Louis Vuitton, Gucci és Breitling márkák mellett például a Moncler, La Perla, The North Face), akár közvetlenül, vagy franchise partnereiken keresztül. A luxus- és prémiumkategóriás márkák elegánsabb környezetben kívántak üzletet nyitni, míg a tömegtermékeket kínáló üzleteket inkább a forgalmi adatok érdeklik. A Fashion Street-projekt átadása után és az újonnan épült és felújításra került kereskedelmi létesítmények (Il Bacio di Stile, Paris Department Store, Vörösmarty No. 1) átadását követően a belvárosi vásárlóutcák arculata és megítélése nagymértékben javult.

„A belvárosi kiskereskedelmi kínálat átalakulásának köszönhetően nőtt az érdeklődés a bevásárlóutcák iránt, de sokat kell még fejlődnie a bérlői összetételnek és kínálatnak, hogy a bevásárlóközpontokhoz szokott hazai közönséget is el tudják csábítani – mondta Pál Erika, a Jones Lang LaSalle kiskereskedelmi ingatlan-bérbeadási részlegének igazgatója.”       
Benjamin Perez-Ellischewitz, a Jones Lang LaSalle budapesti irodájának befektetési részlegéért felelős igazgatója szerint a belvárosi bevásárlóutcák kínálatának erősödésének köszönhetően a nemzetközi befektetők fellendülő érdeklődést tanúsítanak a belvárosi ingatlanok mint befektetési lehetőség iránt.

Tudatos otthon
Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.