Ingatlan ingatlanmenedzser.hu 2010. július. 26. 06:40

Szexi helyek Budapesten: Casa de la Musica

A vidám és színes Casa de la Musica 800 millió forintos beruházással nyílt meg a Vas utcában 2007-ben.

A vidám és színes Casa de la Musica 800 millió forintos beruházással nyílt meg a Vas utcában 2007-ben. A közel 3 ezer négyzetméteres, ötszintes komplexum azonban jóval több, mint a külső cégtáblán szereplő egyszerű hostel. Nemzetközi produkciók, táncosok, filmesek, grafikusok, médiacégek, irodalmárok adják itt egymásnak a kilincset. Legutóbb a világhírű Disney Stúdió forgatott itt, de az éppen futó Robin Hood musical próbái is itt voltak.

„A bérlők pont azt keresik nálunk, amit eddig csak külföldön találtak meg. Technikailag profin felszerelt és olcsó helyiségeket, egy vidám hangulatú épületben, a belváros közepén” – mondja Zsarnóczky Martin a komplexum vezetője, ötletadója és résztulajdonosa. A Casa de la Musica nyitott bérlői rendszer formájában működik: rugalmasak és kizárólag egyedi megállapodást kötnek.

A televíziós közvetítésekre felkészített színpadi terem például kiválóan alkalmas forgatásokra. A 7 darab 80 négyzetméteres, óriási tükrökkel felszerelt próbatermekben pedig táncos és színpadi produkciók dolgoznak. Ha a bérlő igényli, 200 fős konyhát is be tudnak üzemelni a részükre.

E mellett kortárs galéria, kávézó, bár és trópusi terasz is működik a helyszínen, ahol állandó fellépők a kiállító művészek, így például Wahorn András és zenekara. A Casa partnere az undergound stílust képviselő Roham művészeti és irodalmi folyóirat, amelynek a szerkesztősége is itt található.

A vegyes hasznosítás ötlete külföldről, pontosabban Latin-Amerikából jött. A 36 éves Martin, aki eredeti végzettségét tekintve szakács és közgazdász, több évet élt Németországban, Dél-Amerikában, az USA-ban, Hongkongban. A kint megszerzett tapasztalat és szemlélet nélkül egészen biztosan nem vágott volna bele a Casa-ba. „Bár az illetékes hivataloknak másfél évbe telt, amíg megértették, hogy mit akarunk, a bankok azonnal fantáziát láttak a projektben” – mondta Martin.

A 200 milliós bankhitelből finanszírozott teljes átalakítás, ráépítés után végül vegyes profilú kulturális helyszínt hoztak létre. Tulajdonostársaival - 4 magánszemély és egy kockázati tőketársaság - klasszikus, fővárosi ingatlanbefektetésben gondolkodtak. Így találtak rá a lerobbant épületre, amelyet egy sapka- és kalapkészítő egyesülettől vásároltak meg 2005-ben.

Mivel Budapesten akkoriban nyíltak a trendi romkocsmák, egyértelmű volt, hogy ők más irányba mennek. Ez a Casa de la Musica megjelenésében is megnyilvánul. Itt nincsenek lomtalanításból származó székek, az anyagok és színek kiválasztása minőségi. Az 5 szintes ház berendezése a Muzsai-Ficzere fiatal belsőépítész duó keze munkáját dicséri (ők tervezték a Tisza Cipő Bolt és a Menza Étterem megjelenését is).

A hostel részen maximum 200 főt látnak vendégül, a kihasználtság a nyári szezonban 70 százalékos. Ez sokkal jobb, mint a fővárosi 55 százalék. A vendégek 99 százaléka egyébként külföldi, ennek a fele csoportban érkezik. A visszatérő vendégek aránya 25 százalék. A szállásokat 8 eurótól kínálják.

A tánc- és próbatermek bérbeadása mellett főként céges rendezvényszervezéssel foglalkoznak. A 200 fős konferenciaterem vendégeit saját, ipari méretű konyhával szolgálják ki. Visszatérő vendégeik között az IKEA, OBI, Sanoma, Nemzeti Fejlesztési Ügynökség is megtalálható. „Budapesten egy ideje trendi lett különleges helyszíneken tartani a céges tréningeket. A városban rajtunk kívül 2-3 hasonlóan izgalmas hely található” – mondja Martin.

A Casa-t egyébként folyamatos fejlesztések jellemzik. Új partnerük a DigiTV és a Borsodi Sörgyár, akikkel együtt – Digi Sport Pub néven - hamarosan megnyílik a komplexum alagsorában az őszi Bajnokok Ligájára koncentráló sportkocsma is. A romániai hátterű csatorna egyébként megszerezte három évre az angol Premier League közvetítési jogait is.

A tulajdonosok képzési központot is szeretnének létrehozni: csupa olyan dolgot tanítanának, amelyet menet közben sajátítottak el. Így például a vegyes profilnak megfelelő rendezvényszervezést, kulturális intézményvezetést és vendéglátást. Az igazán nagy dobás azonban az egy éves előkészítés után ősszel megrendezésre kerülő I. Latin Világtáncfesztivál Czene Attila és Bánhidi Petra védnökségével, amelyre 4 ezer főt várnak a világ minden tájáról nézőnek és versenyzőnek egyaránt.

Zsarnóczky Martin szerint egyébként az országimázs kérdése nem állami feladat. Szerinte ez elsősorban a kulturális közösségeken és a vendéglátós vállalkozókon múlik. Mit is mondhatnánk erre? Talán csak annyit: ha az országimázs ház lenne, olyannak kellene lennie, mint a Casa de la Musica - egy vidám és színes helynek, ami összeköti a sokféleséget.

Tudatos otthon
Hirdetés