A "betonrák" miatt töredeznek az új autóutak
Az aszfalttal szemben, amelynek várható élettartama 12 év körül van, a...
A betonrák alatt a szakértők egy alkáli-kovasav reakciót értenek, amely akkor üti fel a fejét, ha bizonyos kavicsfélék nyirkosabb környezetben nem kötnek meg a cementtel. Ekkor olyan kémiai folyamat veszi kezdetét, amely felbomlasztja a betont. Azt egyelőre senki sem tudja, hogy mennyi időbe telik, mire ennek szemmel látható jelei mutatkoznak, egy duisburgi kutatóintézet azonban 5-10 év közöttire becsüli a "lappangás" időszakát. A "betonrák" kezelési módja sem ismert még, Németországban több megoldással is próbálkoznak az utak meggyógyítására. Szász-Anhalt tartományban egy 14 kilométeres autópálya-szakaszt nyolc részre osztottak, ezeken különböző eljárásokkal kísérleteznek a víz és a só hatásai ellen.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.