Tájékoztatásuk szerint Demszky Gábor főpolgármester...
Tájékoztatásuk szerint Demszky Gábor főpolgármester felkérésére már hivatali egyeztetések zajlottak arról, hogy milyen ez évre tervezett feladatokat lehetne későbbre halasztani a pluszforrás előteremtéséhez. Egyebek közt felmerült az 1-3-as villamosvonal meghosszabbításának és a kerékpárút-építésnek az elhalasztása. A villamosvonal meghosszabbításához 44 milliárd forintra lenne szükség. E projektnek van jelenleg a legnagyobb önkormányzati önrésze, csaknem 10 milliárd forint.
A Főpolgármesteri Kabinet jövő hétfőn várhatóan helyszíni tájékoztatást kap a Margit híd felújításával összefüggő kérdésekről.
A kabinet május 25-én kapott először tájékoztatást arról Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettestől, hogy a Margit híd felújítására elkülönített 13 milliárd forint nem lesz elegendő a feladatra. Ebből az összegből 6 milliárd forintot egyébként a Közép-magyarországi Regionális Fejlesztési Tanácson keresztül az Európai Uniótól kapott a főváros.
A főpolgármester-helyettes előterjesztésében 14,8 milliárd forintos összeget említett. A költségvetésben szereplő tervezet ugyanis nem tartalmazta a 10 százalékos tartalékkeretet, a szobrok helyreállításának 650 millió forintos költségét, az ideiglenes vágányépítésekhez szükséges 675 millió forintot, a díszkivilágítás 150 millió forintos igényét és a 100 millió forintos PR-költséget, valamint a 75 millió forintos műszaki ellenőrzési költséget sem.
Jelezte Hagyó Miklós azt is, hogy a Főmterv 2007-es költségbecsléséhez képest akár 50 százalékkal is nagyobb lehet a beruházás költségigénye. Egyebek közt azért, mert a gazdasági válság miatt ugrásszerűen nőttek a banki finanszírozási költségek, emelkedik az áfa és az acél világpiaci ára, s nő az infláció is. Többletköltséget eredményezne az is, hogy a tervezettnél később kezdődik a rekonstrukció, s így csökken a kivitelezésre fordítható idő.
Az MTI korábbi információja szerint a Margit híd felújítására kiírt közbeszerzésre két ajánlat érkezett, s ezek közül az olcsóbb is meghaladta a nettó 20 milliárd forintot. Ebben a bruttó áron több mint 25 milliárd forintos összegben sem szerepelt egyebek közt a tartalékkeret, a szobrok felújítási költsége, s így a rekonstrukció forrásigénye várhatóan meghaladja a 28 milliárd forintot.
Demszky Gábor egy múlt szerdai tájékoztatón azt közölte, hogy a pályázat nyertesével mindenképpen szerződést kötnek, s előteremtik a hiányzó pénzt.
Hagyó Miklós múlt csütörtökön azt mondta az MTI-nek, hogy még egyeztetnek a két ajánlattevővel a felújítási összeg mérséklése érdekében. Mint közölte, vizsgálják azt is, hogy mérsékelhetők-e az árak akkor, ha a beruházás befejezési határideje későbbre tolódik, s így több idő jut a kivitelezőnek a munkára. Megvizsgálják azt is, melyek azok a tervezett nagyberuházások, amelyeket későbbre lehet halasztani.
A rekonstrukció várhatóan július 20-án, a kivitelezői szerződés megkötését követően kezdődne, de forgalomkorlátozással járó munkálatok csak augusztustól lesznek a hídon. A jelenlegi tervek szerint 2010. augusztus végén indulhat újra a gépkocsiforgalom a Margit hídon.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.