A kihasznalatlanul.blog.
A kihasznalatlanul.blog.hu szerzője képsorozatban örökítette meg a jelenlegi állapotot - a fotókból kiderül, hogy a rozsda több helyen és alaposan marja a hidat.
Szeptemberi információk szerint jövő januártól 15 hónapra zárják le a Margit hidat. Onnantól kezdve csak az egyik oldalán lehet majd közlekedni, gyalog és villamossal. A nagyobbik felét markolók és teherautók használják, a felújítás teljes ideje alatt.
Ez azt jelenti, hogy a közúti forgalom semmilyen módon nem tudja majd használni a hidat a 15 hónap alatt, kétszer egy sávban sem. Csak a megkülönböztető jelzést használó járművek lesznek ez alól kivételek – mondta Németh Tamás, a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt. irodavezetője.
A legutóbbi, 1978-as felújítása óta műszakilag elavult, igen rossz állapotba került híd rekonstrukciójára 13,3 milliárd forintot fordítanának. A főváros 7,3 milliárdot irányzott elő, a többi pénzt uniós forrásból, állami pályázaton kívánja megszerezni.
Jelenleg a Margitszigetnél éles fordulót kell tenniük az autósoknak, de az átépítés során kissé kiegyenesítik, illetve kiszélesítik a híd közepén a forgalmi sávokat. A villamossínek maradnak a jelenlegi helyükön a jövőben is. Közel két méterrel szélesebb lesz a híd északi, a Margitsziget felé eső járdája, ott kerékpársávot is kialakítanak.
A munkálatok során szinte teljesen megújul az 1876-ban átadott híd. Budapest második állandó hídján kicserélik a vasbeton pályalemezeket, új korlátokat és díszvilágítást alakítanak ki. Eltüntetik a híd két oldaláról a sok-sok oszlopot, ehelyett a villamosok felsővezetéke egy középső oszlopsoron függ majd.
Képek forrása: kihasznalatlanul.blog.hu
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.