Kevés a balatoni kikötő: várólistán a vitorlások
A hajózási társaság 1998-tól kezdve korszerűsíti és bővíti...
A hajózási társaság 1998-tól kezdve korszerűsíti és bővíti vitorláskikötőit. A boglári kikötő fejlesztésének első ütemeként a régi, elavult klubházat és vizesblokkokat elbontották, és helyette új szolgáltatóházat építettek. Az összességében 330 millió forintba kerülő beruházásnak köszönhetően 44 férőhellyel bővült, és ezzel a hajózási társaság kikötőláncának harmadik legnagyobb kikötőjévé vált a boglári.
Az Európai Unió 90 millió forinttal támogatta a projekt második ütemének megvalósítását, a környék rendezését, parkolóhelyek kialakítását, valamint környezetvédelmi berendezések megépítését várhatóan 2010-re fejezik be.
Suchman Tamás, a Balaton Fejlesztési Tanács (BFT) elnöke a beruházás átadásán kifejtette: jó döntés volt önkormányzati tulajdonba adni a hajózási társaságot. Szólt arról is, hogy az ország számára kiemelkedő turisztikai jelentőséggel bíró üdülőövezettől a válság ellenére nem vontak el fejlesztési forrásokat, amely lendületet adhat további kikötőfejlesztésekhez. A BFT-nek jelenleg 17 különböző stádiumban lévő kikötőfejlesztésről van tudomása, amelyek révén két éven belül 800, a teljes megvalósulásuk esetén 2 ezer új vitorláskikötői férőhely létesülhet a Balatonon.
Kovács Miklós turisztikai szakállamtitkár arról beszélt, hogy az utóbbi években reneszánszát éli a Balaton. A turisztikai vonzerő növelésére eddig 4,6 milliárd forintos támogatási keretet lehetett felhasználni, a következő két évben pedig további 3,6 milliárd forintos keretről lehet majd dönteni - mondta a szakállamtitkár.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.