Mennyibe kerül a kényelmes kapu?
Ha építkezünk, vagy meguntuk régi kert- vagy garázskapunk állandó kézi nyitogatását, jó pénzért korszerűbbre cserélhetjük, jóval szerényebb összegért pedig modernizálhatjuk. Utánajártunk, milyen megoldások közül választhatunk.
Ha a régi garázskapu megfelelő, nem szükséges a teljes csere, elegendő motorizálása. Ez a legegyszerűbb és egyben legolcsóbb megoldás, amelynek segítségével néhány 10 ezer forintért kényelmesebbé tehetjük a ki- és beállást. A régi kapu ilyenkor egészen egyszerű eljárással nyithatóvá tehető. Léteznek olyan olcsóbb nyitási rendszerek, amelyek fix helyen lévő kézi gombbal működtethetőek, és olyanok is, amelyek távkapcsolóval hozhatók működésbe. Ehhez a megoldáshoz elegendő motoros nyitórendszert beszereltetni. Az ár minden esetben a változó, a meglévő kapu nagyságától és súlyától, függ. Ez alapján lehet ugyanis megállapítani, hogy milyen meghajtó modul képes a kaput működtetni, és ahhoz kell kiválasztani a megfelelő motort. Ezek az árak gyártótól függően széles skálán mozognak, de mindenképpen több tízezer forintos költségre kell számítanunk – tudtuk meg Novinszki Gábortól, a Kaputech Kft. munkatársától.
Csere előtt felmérés
Ha már unjuk a régit... © Dripnet |
Bármelyik típus mellett döntünk, nagyon fontos, hogy a megvásárlásra kiszemelt garázskapu méretéről, beépíthetőségi lehetőségeiről tájékozódjunk. A billenő kapukról például nem árt tudni, hogy leggyakrabban a kapu nyílásába építik be, ez pedig csökkenti a szabad áthajtási felületet. Ennél sokkal jobb megoldás, ha az ajtó keretét a nyílás mögé helyezik. Épülőfélben lévő ház esetében legjobb, ha még a garázs tervezési fázisában megismerjük a lehetőségeket.
Az új ajtó beszereltetése jóval többe kerül, mint a meglévő kapu modernizálása: egy átlagos igényeket kielégítő, betörésvédelemmel ellátott változatért minimum 150 ezer forintot kérnek el. A hatalmas garázskapu-választék miatt a cégektől nem sikerült konkrét árakat megtudnunk, viszont többségük ingyenes helyszíni szemlén méri föl a garázsban rejlő lehetőségeket, és ennek alapján állapítja meg az árat.
Az árat nagyban befolyásolják a kapuhoz járó extrák. Bizonyos szempontból a motoros meghajtás is extra szolgáltatásnak tekinthető, hiszen a kapuk nyitása alapállapotban „húzós módszerrel” is megoldható. Ki kell szállni az autóból, és kézi erővel kell felhúzni a kaput. Az egyszerűbb motoros megoldások esetében is egy kapcsolóhoz kell fáradnunk, amellyel a berendezést működésbe hozhatjuk. A következő fokozat már a távirányító, amelyből kézi és autóba építhető változat egyaránt létezik. Egy ilyen autós gomb lényegesen megemelheti a költségeket, kérdés kinek mennyit ér a kényelem. Az extrák sorait gyarapítja a zajvédelem is, de talán ennél is fontosabb a megfelelő hőszigetelés.
Ingatlanmenedzser |
Magyarországon egyedülálló, légifotós ingatlankeresővel indult útjára a HVG Online új portálja, az Ingatlanmenedzser.hu. A kereső lehetővé teszi a kiszemelt környék bejárását az interneten keresztül. A portál egyben napi frissességű ingatlanhíreket, tippeket és tanácsokat közöl, kalkulátorokkal, a hirdetések kiemelésének számos lehetőségével segíti az ingatlanok gyors és hatékony megtalálását. |
Automata kertkapuk
Kertkapuk esetében hasonló a helyzet, itt is van lehetőség a meglévő kapu modernizálása, de korszerűre is kicserélhetjük az egész szerkezetet. Meglévő kapunál a motorizálás módja a kapu szerkezetéből adódik, új kapu esetén pedig a funkció a döntő szempont: ha egy kisebb autóval szeretnénk ki-be állni, célszerűbb a motoros rendszer, míg egy nagyobb autók számára készülő, szélesebb kapu szerencsésebb gördülős változatban.
Más és más eljárást kell alkalmazni a sínen guruló, a gördülő, valamint az egy és kétszárnyú kapuk esetében. (Hazánkban a legelterjedtebb kerti kapu típus a szárnyas-, és a tolókapu.) A szárnyas kapukat legegyszerűbben motoros nyitókarok felszerelésével automatizálhatjuk, és a csuklós karú modellek segítségével az is megoldható, hogy a belülre felszerelt motor kifelé nyissa a kaput – magyarázta Kassai Árpád, az EPH művek szakembere. Ha a kert, vagy a kerítés megjelenését elcsúfítaná a szerkezet, az is megoldható, hogy az automatika motorostul a földbe legyen süllyesztve.
A tolókapuk motorizálását általában a kapu teljes hosszán felszerelt fogasléccel oldják meg, és ebbe kapaszkodik a mozgást biztosító motor is. A kapu leggyakrabban sínen gördül, párhuzamosan a kerítéssel. A szerkezeteket célszerű fotocellás védelemmel is ellátni, hogy az autót megvédjük a véletlen sérüléstől, és ha a garázs távkapcsolóval működik, a kerti kaput is megéri kiegészíteni ezzel a kényelmes megoldással. Az árat meghatározni a kertkapuk esetében is nehéz feladat: a legegyszerűbb megoldások tízezrekből kijönnek, a mágneskapcsolós, betörésvédelemmel és riasztóval ellátott, távkapcsolós kapuk ára pedig csak az igényektől és a pénztárcától függ.
Tartalmi partnerünk a Bookmark Media ingatlanpiaci hírügynökség