2005. szeptember. 01. 14:18 Utolsó frissítés: 2005. november. 21. 23:17 HVG-Könyvek

Út a csúcsra

Az író, az egyetemi oktatóból lett menedzsment-tanácsadó azt mutatja meg, mi különbözteti meg a jó cégeket a kiválóktól.

Az író, az egyetemi oktatóból lett menedzsment-tanácsadó azt mutatja meg, mi különbözteti meg a jó cégeket a kiválóktól. A sikerességhez vezető utat egy 21 fős kutatócsoport ötéves munkájára alapozva jelöli ki, 1435 cég vizsgálatára építve. Mivel a kiválóságot legalább 15 éves rendkívüli gazdasági teljesítménnyel azonosították, a vizsgálat jórészt a nyolcvanas-kilencvenes évek amerikai adataira épül, azonban következtetéseit a szerző időtlennek ítéli. Így megtudjuk, hogy általában a belső nevelésű vezetők viszik sikerre a céget, s nem általában az ember, hanem a megfelelő ember a legnagyobb érték egy cégnél. Fizetéssel díjazni, nem ösztönözni kell, a vezetői karizma hátrány is lehet, s a motiválás helyett a demotiváció elkerülésére kell koncentrálni. (VG)

Jim Collins: Jóból kiváló. A tartós üzleti siker elemei. HVG Kiadói Rt., 2005


Kapcsolódó oldal:
Jóból kiváló

hvg360 Németh András 2025. január. 12. 15:30

Minden irányba hajlítható, testmeleg plüssállat, ami eltűri, hogy szereted – hogyan lett a kutyából négylábú gyerek?

Egyre több az olyan kutyatulajdonos, aki úgy érzi, számára mindenkinél fontosabb négylábú barátja. A háziállatok, közülük is elsősorban a kutyák szerepe néhány évtized alatt gyökeresen megváltozott, a tudósok szerint eljött a háziasítás új hulláma. Mit mond el a magyar kutyákról és gazdáikról az ELTE etológiai tanszék felmérése, és milyen típusú kutyák kerülhetnek többségbe néhány évtizeden belül?