Újító autógyártók
Kevésbé készek az autógyártók az újításra, mint korábban – derül ki az Automotive News szaklap és a J.D.
Kevésbé készek az autógyártók az újításra, mint korábban – derül ki az Automotive News szaklap és a J.D. Power and Associates tanácsadó cég által készített tanulmányból. Az amerikai alkatrész-beszállítók körében öt ismérv – nyitottság az ötletekre, megbízhatóság, hajlandóság az együttműködésre, készség az innovációból származó pénzügyi eredmény megosztására, képesség az újítások bevezetésére – alapján végzett felmérés szerint az innovációkat leginkább a német BMW építi be autóiba. Az észak-amerikai piacon működő autógyártók körében végzett internetes felmérés szerint az ipari átlag az előző, 2007-es vizsgálathoz képest 22 pontot romlott az ezres skálán. A legnagyobb zuhanást, 99 pontot, az amerikai Chrysler szenvedte el. Nagyot ugrott viszont a Ford, amelyet a három detroiti óriás közül a legkevésbé rázott meg a válság, talán éppen az újításokhoz való hozzáállás megváltozásának köszönhetően. A 2007-es és az azt megelőző, 2004-es listán a Ford még mind az öt kategóriában versenyképtelen volt, és az utolsó helyen végzett, most viszont 108 pontot javítva a középmezőnybe került. A lista alján ezúttal a nemrég csődvédelembe menekült General Motors (GM) áll. A 29 pontot javító BMW azért kerülhetett az élre, mert az alkatrész-beszállítók szerint nemcsak meghallgatja ötleteiket, de igazi csapatjátékosként működik együtt a legújabb fejlesztések elfogadásában, és hajlandó több pénzt szánni a jobb technológiára.
HVG |