Gyorsítási verseny
A szemétlerakás és a szennyvízkezelés - a korábbi évtizedek két mostohagyereke - az uniós követelményeknek és a...
A szemétlerakás és a szennyvízkezelés - a korábbi évtizedek két mostohagyereke - az uniós követelményeknek és a teljesítésükre adott támogatásoknak köszönhetően soha nem látott mértékben fejlődött. 2000 óta 50 millió eurós Ispa-támogatással 12 regionális hulladékkezelési program indult, beleértve a korszerű, szigetelt lerakók építését és a szelektív gyűjtést. Háromszor ennyi támogatásból épül hét város szennyvíztisztítója, a győri, a pécsi és a szegedi várhatóan az idén el is készül. Mindezek eredményeként az árokszéli, tűrt vagy illegális települési lerakók száma a 2000. évi 1300-ról a múlt év végére 380-ra csökkent, a csatornahálózat hossza pedig közel duplájára, 41 ezer kilométerre nőtt.
HVG |
A hasonlóan lendületes autópálya-építés (lásd táblázatunkat) - uniós támogatási forrás híján - a többi közút és a vasút fejlesztésének elhanyagolásával járt együtt. Az előbbi állapotáról a kátyúk tanúskodnak. A vasúti mellékvonalakon 35 kilométer az átlagsebesség az egykor nagyobb teljesítményre képes pályák lerobbant állapota miatt. Ugyanezért a fővonalakon is - a Budapest-Hegyeshalom szakasz kivételével - legfeljebb 80-nal lehet haladni.