VISSZAHÍVOTT COMBINÓK
Demszky Gábor főpolgármester utasítására kedden visszarendelte a Combino villamosokat a nagykörúti forgalomból a BKV...
Demszky Gábor főpolgármester utasítására kedden visszarendelte a Combino villamosokat a nagykörúti forgalomból a BKV Zrt. A 4-es, 6-os vonalán múlt héten üzembe állított járművek ugyanis szinte naponta meghibásodtak. Legtöbbször szoftver- vagy ajtóhiba miatt állt le a villamosforgalom, szombaton pedig a fékhidraulika hibásodott meg. Demszky arra kérte a gyártó Siemens céget, vizsgáljon át minden egyes Budapesten futó Combinót, amelyből néhányat már a héten újra üzembe helyeznek. Az "óriáshernyókat" múlt szerdán indította újra a BKV, miután kijavította a felsővezeték-hibákat, amelyek egy hónap alatt csaknem hússzor akasztották meg az utasforgalmat (HVG, 2006. július 29.). Szakértők szerint a mostani szerelvényhibák fő oka, hogy a Siemens nem tesztelte megfelelően a járműveket. Ezt közvetve Dirk Rösler, a Siemens AG Combino-projektigazgatója is elismerte, amikor a cég keddi sajtótájékoztatóján kijelentette, "az utasforgalom más terhet jelent az ajtókra", előzőleg ugyanis homokzsákokkal végezték a tesztelést. "A BKV prototípust kapott, műszaki tartalmát tekintve Budapesten állt forgalomba először ilyen jármű" - emlékeztetett Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője. Korábban Drégeli István, a BKV üzemigazgatója azzal érvelt a HVG-nek, hogy a Lisszabonban használt, hasonló - bár 14 méterrel rövidebb - villamosok minden próbán átestek.