2005. szeptember. 28. 00:00 Utolsó frissítés: 2005. szeptember. 28. 18:03 Hét nap

MAGYAR EU-EGYENLEG

176 millió eurós nettó többlettel zárta Magyarország az uniós tagság első évét az Európai Bizottság (EB) minap...

176 millió eurós nettó többlettel zárta Magyarország az uniós tagság első évét az Európai Bizottság (EB) minap közzétett számításai szerint. A nemzeti összjövedelemhez (GNI) képest a tíz új tagállam közül ez a legszerényebb többlet. Mindössze 5 millió euróval javult a magyar egyenleg 2003-hoz képest. A kilenc másik új tagállamhoz hasonlóan Magyarország is csak az év kétharmad részében járult hozzá a tavalyi EU-büdzséhez, összesen 561,5 millió euróval, amivel 712,7 millió euró uniós kifizetés áll szemben. Amikor az EB a nemzeti be- és kifizetések egyenlegét a GNI-re kivetítve, az igazgatási költségek figyelmen kívül hagyásával számolta, Magyarország 0,25 százalékos eredményével a tíz új tagállam közül az utolsó helyre került. A lengyeleknél ugyanez a mutató 0,75, a szlovákoknál 0,51, a cseheknél 0,33 százalék. Lettországot (2,13 százalék), Litvániát (1,82 százalék), Észtországot (1,79 százalék) csak Görögország és Portugália előzte meg, ők az EU-tagságból 2004-ben a GNI 2,52, illetve 2,37 százalékával profitáltak.

hvg360 Sztojcsev Iván 2025. január. 13. 06:30

Kiszámoltuk, melyik volt az ország legproblémásabb vasútvonala 2024-ben

Annyira megsokasodtak a bajok a győri vasútvonalon a felújítás után, hogy a második helyre jött fel, de a legtöbb gondot összeszedő magyar vonal így is ugyanaz lett, mint amely öt éve minden évben. A csúcskésést az a vonat hozta össze, amely Budapestről kilenc és fél óra alatt ért el Ausztriába, de a listánkból az is kiderül, hogy a havazás vagy épp a nyári hőség mennyire viselte meg a vasutat. Ahogy az is, van-e egyáltalán olyan vonal, ahol tökéletes volt a szolgáltatás.