Ennyi még nem volt, még az új módszertan 2018-as bevezetése óta sem.
„A világ összetettebb, mint ahogy egy-két kiragadott adat, vagy rendkívüli hír alapján látszik” – írta a Facebookon Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója ahhoz a posztjához, amelyben a – képes formában – bemutatta az állami cégcsoport éves riportját. A riportból, melyet a 444 szúrt ki, alig-alig lehet olyan adatot bemutatni, amely ne a vasúttársaság elképesztő pontatlanságáról árulkodna még annak ellenére is, hogy Hegyi szerint egész jól teljesítettek.
Annak ellenére tartja, hogy jól teljesítettek, hogy az általa közzétett riportból derül ki:
nagyjából 3,6 millió percet késtek járataik, ami közel hét évnek felel meg.
A riportban viszont azt sem felejtik el a riasztó szám mellé tenni, hogy ez az összes menetidőhöz viszonyítva csupán 3,8 százalék. Ráadásul mindezt úgy sikerült összehozni, hogy egy olyan, 2018-ban debütált módszerrel számítják a késéseket, mely szerint egy késés csupán hat perctől számít késésnek.
Az új mérési modell bevezetésekor, 2018-ban 2,54 százalékon volt a mérés, ez egészen 2020-ig javult 1,95 százalékig. Azóta viszont folyamatosan növekszik, a tavalyi az eddig mért legrosszabb adat.
Azért van olyan ábra, amelyről kicsit pontosabb adatok is kiderülnek:

Arról viszont Hegyi nem tett közzé semmit, hogy melyek a késésekkel legerőteljesebben sújtott vonalak. Csak arról, hogy hol a legpontosabbak:

A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.
