Emellett pedig régi kocsik felújítására és használt járművek bérlésére is készül a vasúttársaság, hogy kiszolgálja az egyre nagyobb utasközönséget.
Előzetes piaci konzultációt indított a MÁV 285 új InterCity-kocsi beszerzésére – jelentette be Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója a Facebook-oldalán kedden. A vasúttársaság ezzel azt kívánja felmérni, hogy melyik gyártó, milyen gyorsan és milyen feltételekkel tud leszállítani 2. osztályú termes kocsikat, 1. osztályú étkezőszakaszos, vezérlő- és termes kocsikat, továbbá alacsonypadlós, nagy kapacitású kerékpárszállító és „poggyászkocsikat”.
A vezérigazgató szerint a közel 300 új kocsi adhatja majd a magyar vasút „néhány éven belül teljesen megújuló IC-flottájának” a gerincét. Hegyi azzal indokolta a beszerzés szükségességét, hogy „egyre többen egyre többet” utaznak a MÁV-val.
Az új kocsik vásárlása azonban csak része a probléma megoldásának, a vasúttársaság ennél rövidebb távon is szeretné bővíteni és korszerűsíteni a vasútállományt: ehhez egyrészt felújítanak és ismét szolgálatra késszé tesznek minden alkalmas járművet, másrészt használt járművek bérlésére is készül a MÁV.
Augusztusban éppen egy InterCity kisiklása miatt bénult meg napokra a Keleti pályaudvar forgalma, és akadozott a főváros teljes vasúti közlekedése. Novemberben a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium közölte, hogy 10 800 milliárd forintot szán a vasútra 2035-ig, ebből 324 milliárd forintot IC ingaszerelvényekre, 18 milliárd forintot pedig IC motorvonatokra.
Borítóképünk illusztráció.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.