Az építési és közlekedési miniszter sorait nehéz másként értelmezni, minthogy Vitézy Dávidnak szánta őket.
A „magyar államvasutakról szóló kép alakítását nem hagyhatjuk önjelölt vagy frusztrált közlekedési szakértőkre. Azt is elvárom a MÁV-csoport új vezetőitől, hogy személyesen vegyenek részt a MÁV-ról – eddig azonban jószerint a MÁV nélkül – zajló vitákban. Van a magyar vasútnak elég baja, nincs rá szükség, hogy álfideszes ellenzéki vagy álellenzéki fideszes politikusok (lassan ideje lenne eldönteni) még csúsztatásokkal és hazugságokkal is hergeljék ellene az utasokat” – írta a Facebook-oldalán Lázár János.
Az építési és közlekedési miniszter a vélhetően Vitézy Dávidnak szánt kirohanása előtt arról írt, hogy a MÁV járműparkját és a haza vasúti pályát nem lehet varázsütésre megújítani, hiszen 30 év hátrányban vannak.
„Közel 850 milliárd forintból mintegy félezer kilométernyi sínt újítunk fel, újraindítjuk a hazai IC-kocsik gyártását, és jó minőségű használt járműveket szerzünk be. Amit viszont rövid idő alatt meg lehet változtatni, az az utasokhoz való hozzáállás” – írta.
Ez az, amit Lázár elvár a MÁV-csoport új vezetésétől, illetve azt, hogy személyesen is szálljanak be a MÁV-ról szóló vitába, majd ezt követte a minden valószínűség szerint Vitézy Dávidnak címzett üzenet.
Vitézy is találva érezte magát, így reagált is Lázár szavaira. Szerinte a legérdekesebb a posztban a 850 milliárdos szám, hiszen Lázár János egy tavalyi bejelentésében még 1200 milliárdról beszélt, és azóta sem történt semmi.
A „nagy bejelentések óta eltelt 14 hónap, és azóta egyetlen vasúti járműbeszerzés se indult, se új, se használt járművet nem vett a MÁV, a korábban visszamondott mozdonybeszerzések sem indultak újra” – írta Vitézy.
„Akármennyit kommentelnek is tehát mostantól a MÁV vezetői, inkább azt érdemes nézni, amit Lázár János csinál, nem azt, amit mond” – tette hozzá.
Az utóbbi napokban a MÁV nagy összeomlásával párhuzamosan egyre élesebb hangvételű üzengetés indult meg Lázár János és a volt közlekedési államtitkár Vitézy Dávid között.
Mint arról korábban mi is beszámoltunk, augusztus 25-én, vasárnap kisiklott a Keleti pályaudvaron egy Kolozsvárról érkezett Intercity, amit sokáig nem tudtak eltávolítani a sínekről, így a pályaudvar megbénult, majd néhány óra múlva egy vonatgázolás miatt elesett a Nyugati is, végül egy másik baleset miatt a Déli pályaudvar is letérdelt.
Lázár János a történteket követően előbb hallgatásba burkolózott, majd miután Vitézy Dávid egyre másra tolta ki az őt bíráló posztokat (például az egyikben azt állította, hogy Lázár húzta le a beruházási listáról a Keletiben balesetet okozó váltókörzetet), egy indulatos válaszposztban a MÁV ellen uszító árulónak nevezte a volt közlekedési államtitkárt.
Vitézy válaszában hosszasan sorolni kezdte azokat a lázári intézkedéseket, amik a mostani kudarchoz vezettek, majd egy későbbiben egyenesen vasútellenesnek nevezte a minisztert.
Az augusztus végi vasútkáoszt és a Lázár–Vitézy-csörtét az alábbi írásunkban elemeztük:
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.
