Gazdaság hvg.hu 2024. augusztus. 27. 11:31

Ryanair-vezér: A Boeing új vezetése „folyamatosan csalódást kelt”

A sommás véleményeiről elhíresült Michael O’Leary most sem rejtette véka alá, mit gondol a repülőgépgyártó menedzsmentjéről, mert nem tudják tartani az új gépek szállítási ütemezését.

Az ír fapados légitársaság a Boeing egyik legnagyobb ügyfele, O’Leary azonban a Reutersnek adott interjújában elmondta: a gyártó valószínűleg csak 20-25 Boeing 737 MAX-ot tud idén leszállítani nekik a vállalt 29 darab helyett. Júliusban például hét repülőgép helyett csak ötöt szállított le nekik a Boeing.

„Szorosan együttműködünk Stephanie Pope-pal és az új csapattal a Boeingnél, de folyamatosan csalódnunk kell bennük” – mondta a Ryanair vezérigazgatója a Boeing Commercial Airplanes üzletág márciusban kinevezett új vezetőjére utalva.

A Boeing korábban ígéretet tett arra, hogy az év végéig növeli a teljesítményét, miután korábban akadoztak az ellátási láncok, és lassabb összeszerelősort üzemeltetett, mivel január 5-én egy 737 MAX 9-es sugárhajtású repülőgép vészkijárata repülés közben kiszakadt a helyéről, ami fokozott ellenőrzést vont maga után.

A Ryanair júliusban közölte, hogy a Boeing arra figyelmeztette a céget, hogy a jövő tavaszig esedékes szállítások a 2025 nyári csúcsidőszakra tolódnak, hasonlóan az idei évhez, ami miatt a nyári tervezett forgalmat a légitársaság csökkenteni kényszerült.

Az ír légitársaság már most lekötött 150 Boeing MAX 10-et (a legnagyobbat a 737-es családból), amelynek a szállítása 2027-ben kezdődhet meg, míg a kisebb MAX 7-eseket már idén engedélyeztetni kellett volna, de ez várhatóan csak 2025 első felében történhet meg.

A Ryanair vezére elmondta: „lehetetlen tudni”, hogy a MAX 10 tanúsítása időben meglesz-e 2025 első felében. „Mindennap egy új kihívás a Boeinggel” – tette hozzá epésen O’Leary, aki Nagy Márton (akkori) gazdaságfejlesztési minisztert is kioktatta, valamint idiótának nevezte a légitársaságokra kivetett különadó kapcsán, és felajánlotta neki a Közgazdaságtan hülyéknek (Economics for dummies) című, angol nyelven írt könyvet is.

Nagy Márton besétált a Ryanair-vezér csapdájába, és onnan nehezen szabadulhat

Ritkán láthatunk olyan párbajt a magyar közéletben, amilyen most alakult ki a kormány és a Ryanair között. A fapados légitársaság vezetője, Michael O’Leary többszörösen leidiótázta a kormányt és gazdaságfejlesztési miniszterét, válaszul a kormány influenszereit, hatóságait és sajtóját is bevetve esett neki kritikusának.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.