A magyarok többsége szereti a joghurtot, elsősorban a gyümölcsös ízesítésűeket.
A magyarok joghurtfogyasztási szokásait és környezettudatosságát vizsgálta a Nagisz Csoporthoz tartozó Nádudvari Élelmiszer Kft. kutatása.
Az eredmények alapján a fogyasztók a joghurtokat, mint sok minden mást is, az íz, a termék ára és annak összetevői alapján emelik le a boltok polcairól. A megkérdezettek közel kétharmada hetente többször vesz joghurtot, az ilyen terméket fogyasztók 75 százaléka pedig a gyümölcsös ízesítésűeket emeli kosarába.
Nemcsak a fogyasztási szokásokat vizsgálta a felmérés, a cég a saját fenntarthatósági törekvéseiből adódóan arra is kíváncsi volt, mennyit jelent a magyaroknak a környezettudatos gazdálkodás. A számok alapján elsöprő többségben vannak azok, akik számára fontos, hogy az élelmiszergyártóknak legyenek valamilyen fenntarthatósági tervei. A környezetkímélő technológiák olyannyira sokat jelentettek a megkérdezetteknek, hogy kétharmaduk akár több pénzt is adna ilyen módon előállított termékekért.
A Nádudvari már az elmúlt időszakban többféleképpen nyitott a fenntarthatóság felé. Így a gyár a dolgozóinak kerékpárt biztosított, hogy azzal járjanak munkába, valamint az eladott joghurtok után fákat ültetnek a Debreceni Nagyerdőben. Ez a törekvés azonban még gyerekcipőben jár, a Nádudvari marketingigazgatója, Nagy Krisztina ugyanis elmondta: a cég további lépéseket tesz a környezetbarát, fenntartható működés érdekében, az eddigi intézkedések még csak a kezdetet jelentik.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.