Egyre többen keresik a boltokban az akciós termékeket, ami arra utalhat, hogy egyre nagyobb réteg egyre kevesebb pénzből kell, hogy bevásároljon.
Az utóbbi időszakban megállt az élelmiszerek drágulása, ez azonban csak átmeneti jelenség – hívta fel a figyelmet a várható helyzetre Ráskó György agrárközgazdász. Az ATV-nek nyilatkozó szakember szerint Magyarországon egyer inkább elválik a szegényebb réteg vásárlóereje a magas jövedelműekétől.
Akik a márkátlan, kevésbé minőségi termékeket választják, több akcióval és alacsonyabb árakkal találkozhatnak, míg a magasabb jövedelemmel rendelkezők által vásárolt minőségi termékek ára emelkedik. A szakember szerint korábban is volt ilyen tendencia, ennyire azonban nem volt jellemző, mint most.
A szakember azt is kiemelte: a következő hónapokban további áremelkedésre kell majd számítani.
Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója a lapnak elmondta, soha nem tapasztaltak még olyan nagy érdeklődést az akciós termékek iránt, mint most, és egyre nagyobb a vásárlóréteg, ami az akciós termékeket keresi.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.