A kormány kedvenc kommunikátora 2022 tavasza és 2023 januárja között mintegy 12 millió forintért végzett médiaügynökségi feladatokat a Honvédelmi Minisztériumnak.
A kormánnyal milliárdos bizniszeket bonyolító Balásy Gyula cégei a kisebb összegekre szóló megbízatásokkal szemben sem finnyásak.
A Honvédelmi Minisztérium csütörtökön tette ki, hogy a Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó HM – New Land Media Reklám, Szolgáltató és Kereskedelmi Kft.-vel, valamint a Lounge Design Kft.-vel kötött szerződései értelmében egy 2017-es kommunikációs tréningért négymillió forintot, míg 2022 tavasza és 2023 januárja közötti médiaügynökségi feladatok ellátásáért pedig 12 millió forintot fizettek ki Balásy cégeinek.
Ez mondjuk abból a szempontból sem meglepő, hogy a Balásy-féle cégekkel való szerződéskötés menetéhez már egy 45 fülből álló, néhol több ezer soros Excel-dokumentum is kering a kormányzati szervek között.
A táblázatban rengeteg tétel szerepel, így ökörsütést, whiskykóstolást vagy csokiszökőkutat is kérhetünk Balásy cégeitől, de I. kategóriás könnyűzenei világsztárt is megrendelhetnek az állami szervek, hatvan-kilencven percért közel ötmilliárd forintot fizetve. A tételek között vannak olyanok is, amelyek látszólag jóval magasabbak a piaci árnál, például többalakos csoportkép elkészítése stúdióban fotónként 450 ezer forintért.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.