Az osztrák határhoz vezető út egy alagútpárt is magában foglal, amelynek építése során „előre nem látható geológiai körülmények” adódtak.
Most 4,5 milliárd forinttal drágult és már 44 milliárd forintba kerül az M85-ös gyorsforgalmi út Fertőrákos és Sopron országhatár közötti szakaszának tervezése és kivitelezése – írja az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetmény alapján a Telex.
Az épülő szakasz alagutat is magában foglal, a 780 méteres alagútpár a fertőrákosi csomópontból az osztrák–magyar határhoz viszi majd az autósokat.
A módosítás indoklásában különböző szövegösszefüggésekben, de többször szerepelnek „az előre nem látható geológiai körülmények”. Lassabban haladt a munka a tervezettnél, ezért újabb zsalukocsit állítottak munkába, bővítették a vészátjárók keresztmetszetét, és még egy ideiglenes terelést is ki kellett építeni a 84-es főút forgalmának biztosítása érdekében.
„A nyugati portál kialakítása tekintetében a 84. sz. II. rendű főút és az alagút szerkezetének közelsége ugyan ismert tény volt (az alagút 3-4 méteres takarással bír a 84. sz. főút tengelyénél), de az alagútfejtés során feltárt, előre nem látható kedvezőtlen geológiai körülmények (kifejezetten alacsony szilárdságú talajok, alagút felső részében található homok) és ennek a tervezett technológiára való időszükségessége nem volt előre kalkulálható” – olvasható az indoklásban.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.