Karácsony Gergely Lázár János ötletére, miszerint kivonulnának a fővárosi közlekedésből, pár nappal ezelőtt azt mondta, reméli, hogy ez csak egy vicc.
Háromoldalú megállapodát kötött a BKK, a Volánbusz és a MÁV-HÉV: egyelőre mardanak az eddigi szolgálatások és a Budapest-bérlet használata a járatokon - írja a BKK közleménye.
A közlemény szerint a HÉV és az agglomerációs "kék" buszjáratok működtetéséből kapcsolatos 2016-os megállapodáscsomag Budapest Fővárosi Önkormányzata és a Közlekedési Minisztérium között 2023. december 31-én járnak le. Megszűnésével az utasoknak nélkülözniük kellene az áttekinthető tarifarendszert, valamint a BKK által nyújtott szolgáltatásokat, az utastájékoztatást, a jegyértékesítést, járműpótlást az agglomerációs vonalakon.
A Lázár János építési miniszter által belengetett változás, miszerint a BKK-val nem működnek együtt tovább és a budapestieknek jövőre fizetniük kell a Volánbusz, HÉV és agglomerációs járatokon Karácsony Gergely főpolgármester részéről heves ellenzést váltott ki. A fővárosi vezető úgy nyilatkozott a javaslatról, hogy az több százezer budapesti és környékbeli emberrel tolna ki.
Karácsony Lázárnak: Bravó. Így kell ostobaságból és kicsinyességből kicseszni sok százezer budapesti és környékbeli emberrel
A főpolgármester kifakadt azon, hogy lehet, hogy jövőre fizetni kell Budapesten belül is a Volánbusz, a HÉV és az agglomerációs vonalakon közlekedő járatokért is.
A megállapodás gyakorlatban azt jelenti, hogy 2024. január 1-jétől:
- fennmarad az egységes tarifarendszer, vagyis megmarad a Budapest-bérlet elfogadása az agglomerációs vonalakon a főváros közigazgatási határán belül;
- a BKK változatlanul ellátja az egységes forgalomfelügyeleti és utastájékoztatási feladatokat a HÉV-járatokon és a Volánbusz agglomerációs, úgynevezett „kék” autóbuszain;
- a BKK biztosítja az optimális megoldást ezeken a vonalakon az esetleges forgalmi zavarokra;
- a FUTÁR-rendszerben továbbra is megjelennek a környéki járatok, így az utasok a jelenleg rendelkezésre álló felületeken (például a BudapestGO applikációban) továbbra is percre pontosan megtervezhetik az utazásukat;
- a BKK az értékesítési csatornáin (a jegy- és bérletautomatákból, illetve a BudapestGO alkalmazásban) változatlanul lehetővé teszi a jegyvásárlást a HÉV-ekre és az agglomerációs „kék” buszokra is.
A jogszabályok szerint addig maradhat fenn ez a megoldás, amíg a közszolgáltatókra vonatkozó közbeszerzési értékhatárt a BKK által nyújtott egyes szolgáltatások értéke el nem éri.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.