Egymásra kontráz a Lidl és az Aldi a karácsonyi halultiban: halpéntekre jött a halcsütörtök, és már a 30 százalékos akciónál tartanak.
Egyre nagyobb halháborúba keveredik egymással a Lidl és az Aldi – írja a Pénzcentrum. A kereskedelmi diszkontláncok igyekeznek egymás alá licitálni a halak árait, hogy minél nagyobb szeletet tudjanak kikanyarítani a karácsony idején hagyományosan megugró halhús iránti keresletből.
A Lidl kezdte a halpéntek nevű 15 százalékos akcióval, amire az Aldi a halcsütörtökkel és 20 százalékos kedvezménnyel kontrázott. Erre a Lidl 25 százalékkal mondta be a rekontrát, mire az Aldi csapott egy 30 százalékos szubkontrát, most azt várhatjuk, mivel mordkontrázik a Lidl a karácsonyi akciós halultiban.
zCast: Hogyan ne menjen rá a bolygónk a karácsonyra?
Tényleg jobb a műfenyő, mint az igazi? Lehetetlen megküzdeni a magyar mohósággal a karácsonyi asztalnál? Ciki visszakérni egy zacskót az ajándékozás után? Fenntarthatósági podcastunk harmadik évadjának utolsó részében megnéztük, összeegyeztethető-e az ünnep a klímatudatossággal.
A lap emlékeztet, hogy Magyarországon folyamatosan nő az egy főre eső halfogyasztás, a 2013-as 5,4 kilogrammos érték 2021-re 6,52 kilogrammra nőtt, de ezzel még mindig a sereghajtók közé tartozunk az Európai Unióban. A fogyasztás karácsony idején ugrik meg, az éves mennyiség közel fele ekkor fogy.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.