A repülőtér tulajdonosai már november közepén három részre bontották tulajdoni részesedéseiket. Nagy Márton miniszter csak december közepén említette, hogy a franciák mellett még egy vevőt bevennének az üzletbe.
A Liszt Ferenc nemzetközi repülőteret üzemeltető Budapest Airport (BA) tulajdonosai, a német AviAlliance, egy kanadai nyugdíjalap és a szingapúri hátterű Malton már november közepén úgy készültek, hogy a BA anyacégének (Airport Holding) nem egy, nem két, hanem három vevője lesz. Legalábbis erre utal, hogy az Airport Holdingban lévő részvénycsomagját mindhárom tulajdonos három pakettre bontotta szét. Az erről szóló tagi határozatokat november 16. és november 21. között szignálták – szúrta ki a 24.hu.
Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter csak egy hónappal később, december közepén, a Bloombergnek említette először, hogy a katari állami beruházási alapot is megpróbálják meggyőzni, hogy csatlakozzon a vásárló konzorciumhoz. A miniszter megerősítette, hogy francia segítséggel vennék meg a Budapest Airportot, ám az államnak lenne 51 százaléka benne, a katari alap pedig ezután pénzügyi vagy stratégiai befektetőként csatlakozhatna a projekthez.
Orbán Viktor május végén arról beszélt a Katari Gazdasági Fórumon, hogy „szívesen látnánk őket" társbefektetőként.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.