Némileg lemaradva követi Budapestet a kormány a fiatalok ingyenes közlekedésével.
„Itt az ideje a rendszerváltásnak a jegyek és bérletek terén is” – ezzel a jól hangzó mondattal mutatta be Lázár János a Facebookon a tervét: a 65 éven felettiek mellett minden 14 év alatti is ingyenesen utazhasson Magyarországon. Ingyen lehet a közlekedés a fogyatékkal élőknek is, és külön konkrétumok nélkül a közalkalmazottak, például a pedagógusok és az egészségügyben dolgozók számára is ingyen utazást ígért.
Lázár előrevetítette, hogy ennél többről is szó lesz: az elmúlt 30 év legnagyobb tarifareformját ígérte, ami más, mint a mostani „legalább 65 féle jogcímre épülő elavult tarifarendszer”, de arról egyelőre nem írt, hogy a most meglévő többi kedvezménnyel mit tervez.
Amióta ő a felelős a tömegközlekedésért, a megyei és országos bérletek bevezetése az árak leszállításáról szólt, sok más kedvezményváltoztatás viszont drágulást jelentett, az automatákból vett jegyekre adott kedvezmény például megszűnt, az appon vett jegyek kedvezménye 10-ről 5 százalékosra csökkent, az IC+ szolgáltatás ára 1000-ről 1990 forintra nőtt. De azt az egyszerűsítő ötletet is idén vezették be, hogy külön IC-helyjegy és pótjegy helyett az utazás napján 990, elővételben 650 forintot kelljen fizetni.
Lázár most a kormányülés elé vitte a tervét, a következő, december 19-i kormányülésen pedig újra tárgyalnak az ötletről. Az állítólag békepárti kormány minisztere ezt így jelentette be:
„Az első csatát megnyertük. Az előterjesztést december 19-én tárgyalja újra a kormány. Csapataim harcban állnak.”
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.