A magánemberektől származó adományok a civil szervezetek bevételének jelentős részét, mintegy 18 százalékát teszik ki.
A magyarok mintegy 58 százaléka adományoz, közülük 66 százalékuk pénzbeli, 34 százalékuk pedig természetbeni adománnyal segíti a rászorulókat – derül ki a Magyar Vöröskereszt megbízásából készült kutatásból.
A hazai adományozás helyzetét vizsgáló felmérés eredményeit a Coca-Cola támogatásával megvalósult szakértői kerekasztalon mutatták be, az eredményekből kiderült, hogy ritka, mindössze 19 százalék a rendszeres pénzbeli adomány. Ellenben
népszerűek az olyan tevékenységek, mint a gyerekek támogatása, az állatvédelem, az egészségügy, valamint a humanitárius és szociális segítségnyújtás.
A magánemberektől származó adományok a civil szervezetek bevételének jelentős részét, mintegy 18 százalékát teszik ki. Az adományozói piacon fontos szereplők a vállalatok is: a cégek 12 százalékban járulnak hozzá a civil szervezetek finanszírozásához.
„Magyarországon az adományozási kedv alakulása bizakodásra ad okot, hiszen az adományozói kultúra fejlesztése, az adományozással kapcsolatos hozzáállás alakítása hosszú folyamat:
fontos, hogy akár kisebb összegekben, de rendszeresen adományozzunk, hiszen ez lényegesen tervezhetőbbé teheti a civil szervezetek költségvetését”
– mondta el a kutatásról Sczígel Andrea adománygyűjtési és kommunikációs tanácsadó.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.